جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۴۸
کد خبر: ۹۱۸۷۱
|
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
رییس فرهنگسرای شفق دیدار با خانواده شهدا در برنامه «به تماشای سرو» را به عنوان بهترین برنامه سازمان فرهنگی هنری معرفی کرد و از برنامه ریزی‌های مدون برای اجرای جلسات دورهمی با حضور پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و خواندن داستان‌ها و افسانه‌های شیرین در برنامه‌های فرهنگی خبر داد.
دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم بهترین برنامه سازمان فرهنگی هنری استبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رضا بسطامی، رییس فرهنگسرای شفق، با اشاره به توان و ظرفیت مجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سطح ملی و حتی بین‌المللی و برگزاری برنامه‌های متعدد در حوزه فرهنگی و هنری تهران، در خصوص مهمترین برنامه سازمان فرهنگی هنری در سال ۹۵ گفت: دیدار با خانواده شهدا در برنامه «به تماشای سرو» را می‌توان به عنوان بهترین برنامه سازمان فرهنگی هنری نام برد که چند برنامه را به همراه رییس محترم سازمان توفیق حضور داشتم.
  
وی در ادامه به دلایل برتری این برنامه نسبت به برنامه‌های دیگر اشاره کرد و ضمن بیان نظر رهبر معظم انقلاب درباره شهدای مدافع حرم و اهمیت پرداختن به این موضوع، بیان کرد: به راستی اگر رزمندگان مدافع حرم نبودند این امنیت و آسایش را نداشتیم که بتوانیم کارهای فرهنگی انجام بدهیم. اگر این آسایش هست مدیون خون شهدا و حضور رزمندگانی است که در سرما و گرما روزها و شب‌ها خطر تک تیرانداز، قناسه، موشک، آرپی چی، موشک، خمپاره، گاز خردل، بوی باروت و . . . را به جان خریدند. از زن، فرزند، پدر و مادر و عزیزترین کسان خود گذشتند تا ما در رفاه و امنیت زندگی کنیم. در مقابل بوق‌های تبلیغاتی دروغین حقوق بشر، برچسب تروریسم را به گروه‌های مقاومت می‌زنند و در مقابل کسانی که در کار ترور و کشتار هستند و سفاک‌ترین حکومت‌ها را در دنیای مدرن امروزین دارند متحد استراتژیک آنها می‌شوند و پول و سلاح به مشتی از خدا بی‌خبر می‌دهند برای نابودی کشورهای منطقه از جمله سوریه، عراق و ...، آیا مضحک نیست که رژیم سفاک سعودی با آن سیستم عصر حجری به‌دنبال برقراری دموکراسی در کشورهای دیگر است این معنای دوگانه حقوق بشر از نگاه قدرت‌های زورگو و استعمارگر غربی است.
 
بسطامی در ادامه به معرفی بهترین برنامه فرهنگسرای شفق پرداخت و گفت: از زمان حضورم در فرهنگسرای شفق برنامه‌های مختلفی را به کمک همکاران برگزار کردیم. از بهترین برنامه‌ها «آیین رونمایی از کتاب معمار محبت» با محوریت شخصیت شهید حسام خوشنویس یا همان حسن شاطری با حضور جمعی از نیروهای جبهه مقاومت از کشورهای، لبنان، فلسطین و ایران بود که افرادی نظیر سرداران احمدی مقدم، رادان و ... شیخ علی ضاهر مدیر موسسه رسالات و معاون سید مقاومت سید حسن نصرالله در این ویژه برنامه حضور داشتند و در پایان از خانواده این شهید جهادگر تقدیر و تشکر شد.
 
رییس فرهنگسرای شفق برنامه‌ای را که در سال ۹۶ توجه بیشتری نسبت به آن خواهد شد معرفی کرد و گفت: در گذشته‌های نه چندان دور جلساتی دور کرسی داخل خانه مثلاً در فصل زمستان اعضای خانواده دور هم جمع شده، پدربزرگ یا مادربزرگ خانواده شروع به خواندن شعر و گفتن داستان‌ها و افسانه‌های شیرین و هم‌چنین در کنار آن ضرب‌المثل‌های بسیار زیبای ایرانی می‌گفتند که متاسفانه از این نوع برنامه‌ها در جمع‌های فرهنگی کمتر برگزار شده است. امیدوارم با برنامه‌ریزی مناسب و اختصاص پیش نیازهای اصلی این نوع برنامه‌ها که ریشه در سنن و فرهنگ ما دارد، با حضور استادان ارجمند در مجموعه‌های فرهنگی شهر تهران جایگاه خود را به‌دست آورد و در برنامه‌های فصل تابستان به امید خدا به این مورد خواهیم پرداخت. 
مطالب مرتبط
نظر شما