جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۱۰
کد خبر: ۹۱۸۷۲
|
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
یازدهمین نشست معاونان آفرینش و اجرای مناطق ۲۲گانه و فرهنگسراهای خاص و تابعه با موضوع ویژه برنامه‌های نوروزی و با حضور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، یازدهمین نشست معاونان آفرینش و اجرا مناطق ۲۲گانه و فرهنگسراهای خاص و تابعه صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.
 
در این نشست عملکرد هر کدام از مناطق بر اساس شیوه‌نامه ارسالی بررسی شد و برنامه‌هایی که در استقبال از نوروز در فرهنگسراها برگزار خواهد شد، جمع‌بندی شد.
 
حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور درباره برنامه‌های نوروزی گفت: هدف از اجرای این برنامه‌ها صرفاً برگزار کردن یک برنامه ساده نیست، باید اثرگذار باشیم. هر منطقه باید از همه ظرفیت خود از موزه‌ها و کتابخانه‌ها گرفته تا کانون‌ها و خانه‌های فرهنگ استفاده کند تا برنامه جامعی برای مخاطبان خود تدارک ببیند. 
 
وی افزود: برگزاری برنامه‌هایی چون مشاوره با توجه به نیازهای امروز جامعه با موضوعاتی چون «چشم و هم‌چشمی»، «قناعت» و ... که به مدیریت مرکز آموزش ساماندهی شده و یکی از سرفصل‌هایی است که همه مناطق باید آن را برگزار کنند، از مهم‌ترین قدم‌های ما در کار فرهنگی ویژه نوروز است.
  
در پایان این برنامه با هدف هم‌افزایی و تشریک‌مساعی مناطق مقرر شد تا مناطق ۱ و ۲، منطقه ۳ و فرهنگسرای رسانه، مناطق ۷ و ۸،  ۵ و ۱۰، ۲۱ و ۲۲، ۱۳ و ۶ با موضوع کتاب و «من حجاب را دوست دارم»، مناطق ۱۴ و ۱۱، ۱۵ و ۱۶ برای احداث کمپ‌های نوروزی و مناطق ۱۸ و ۱۹ در حرم مطهر و یا خروجی عوارضی تهران – قم به فعالیت بپردازند. منطقه ۲۰ و فرهنگسرای رضوان با هدف فعالیت در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی، همچنین منطقه ۹ در فرودگاه مهرآباد و منطقه ۱۲ با مسئولیت برگزاری برنامه‌های مناسبتی از ۲۹ اسفند تا ۱۳ فروردین به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
 
فرهنگسرای قرآن با اجرای برنامه «قرآن بخوانید، جایزه بگیرید»، فرهنگسرای رسانه با «اتوبوس سواد رسانه‌ای»، فرهنگسرای رضوان با ویژه‌برنامه «آشنایی با شهدا» و فرهنگسرای انقلاب با ویژه‌برنامه به مناسبت ۱۲ فروردین‌ماه در تمامی مناطق ۲۲گانه فعال خواهند بود.
  
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در استقبال از بهار ۹۶ با برگزاری ویژه برنامه‌های متعددی را با عنوان «فرهنگسرای نوروز» و با هدف تکریم و پاسداشت گویش‌ها، آداب و رسوم، سنت‌ها و فرهنگ ایرانی، ارتقای روحیه قناعت و ساده‌زیستی تدارک دیده است.
برچسب ها: ۳۶۲۶
نظر شما