پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۴۱
کد خبر: ۹۱۸۷۳
|
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
رییس فرهنگسرای معرفت اجرای برنامه‌های یکپارچه و متحد در سراسر مناطق ۲۲گانه پایتخت را از اتفاقات مثبت در سال ۹۵دانست و بر اجرای برنامه‌های محلی و بومی هر منطقه در سال ۹۶ تاکید کرد.
توجه به بومی‌سازی برنامه‌ها در مراکز سازمان فرهنگی هنریبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمد صادق دهنادی رییس فرهنگسرای معرفت در اشاره به برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری در سال ۹۵ گفت: هماهنگی و یک صدایی سازمان فرهنگی هنری در اجرای برنامه‌های متمرکز در مناطق ۲۲گانه بهترین اتفاق امسال بود. مثلا اجرای ویژه برنامه‌های «آدینه‌ها عیدند»، برنامه‌های ویژه ماه محرم و ماه مبارک رمضان از برنامه‌هایی بود که در سال ۹۵ به صورت متحد برگزار شد. در ۱۷ سالی که در سازمان فرهنگی هنری مشغول به فعالیت هستم، تقریبا امسال اولین سالی بود که این تعداد برنامه به صورت متمرکز، هم راستا و هماهنگ در مکان‌های مختلف شهر برگزار شد. در یک کلام سازمان فرهنگی هنری در سال ۹۵ به نحوی عمل کرد که گویی یک صدا از سازمان شنیده می‌شود و این اتفاق مبارک و خوبی بود.

دهنادی در خصوص عملکرد فرهنگسرای معرفت در سالی که گذشت، بیان کرد: وقتی به سال ۹۵ نگاه می‌کنم، سه مولفه به نظرم می‌آید. اول اینکه در سال ۹۵ به خاطر محدودیت‌های بودجه‌ای که امسال نسبت به سال۹۴ وجود داشت، سعی کردیم بهره‌وری برنامه‌های فرهنگی را بالا ببریم که این مهم‌ترین دستاورد برنامه‌ای بود. نکته دیگر نیز حضور موثر و مستمری بود که فرهنگسرای معرفت توانست برای فعال کردن بخش نمازجمعه کن داشته باشد و به نوعی متولی حوزه فرهنگی در نماز جمعه باشد که از این بابت خیلی خوشحالم و خدا را شکر می‌کنم. در نهایت نیز می‌توان به حضور با کیفیت فرهنگسرای معرفت در عرصه‌های سبک زندگی و خانواده و اثر بخشی آن دانست که اتفاق مهمی است.

وی اجرای برنامه‌های بومی سازی شده و منطقه‌ای را از برنامه‌هایی دانست که لازم است در سال آینده روی آن تاکید کرد و گفت: اینکه در سازمان فرهنگی هنری تعدادی از برنامه‌ها به صورت یک صدا و یک پارچه انجام شود واجب و لازم است اما هر فرهنگسرا و هر منطقه نیز نباید از ویژگی‌های بومی و محلی منطقه خود غافل شود، چرا که نسخه واحدی وجود ندارد و در هر منطقه مسائل مختلفی وجود دارد که باید به آن توجه کرد. یعنی در کنار برنامه‌های متمرکز سازمان فرهنگی هنری نگاه جدی به هر مسئله منطقه و ناحیه کرد. در واقع بومی سازی باید در کنار برنامه‌های متمرکز به عنوان تسهیل‌گری و حل مسئله در دستور کار مراکز سازمان فرهنگی هنری قرار بگیرد.
مطالب مرتبط
نظر شما