پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۰۶
کد خبر: ۹۱۹۰۲
|
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
رییس فرهنگسرای هنگام شاخص‌ترین برنامه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سال ۹۵ را نمایشگاه فرهنگ و هنر دانست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیده فریبا سجادی، رییس فرهنگسرای هنگام درباره شاخص‌ترین برنامه سازمان فرهنگی هنری در سال ۹۵ گفت: نمایشگاه فرهنگ و هنر موفق‌ترین برنامه سازمان فرهنگی هنری در سال جاری بود. به دلیل اینکه گامی برای نشان دادن دستاوردهایمان به سازمان‌های دیگر به منظور الگوبرداری بود و همچنین باعث تشویق کارکنان شد، کسانی که ۲۰ سال زحمت کشیده بودند و فکر می‌کردند کسی از بیرون آنها را نمی‌بیند. خوشبختانه در این نمایشگاه توانستیم بخشی از فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری در این سال‌ها را به نمایش بگذاریم. 

سجادی به فعالیت‌های شاخص فرهنگسرای هنگام نیز اشاره کرد و گفت: امسال برنامه‌های خوبی در زمینه آموزش قرآن در همه شاخه‌ها مانند قرائت، مفاهیم، تفسیر و... داشتیم که بیشتر برای کودکان زیر ۷ سال برگزار شد. بعد از صدور دستور رییس سازمان مبنی بر رایگان شدن کلاس‌های قرآن با توجه به ظرفیت منطقه ۱۸۳۰ قرآن آموز در سال ۹۵ داشتیم که از خدمات قرآنی فرهنگسرا استفاده کردند. مربی قرآن خوب و شاخصی داریم که با خلاقیت و بازی قرآن را به کودکان آموزش می‌دهد و یکی از دلایل موفقیت کلاس‌های قرآن وجود ایشان است. 

وی ادامه داد: در بخش‌های ادبی نیز فعالیت‌هایی داشتیم و بزرگداشت‌هایی برای استاد محمدعلی بهمنی و استاد محمد مجد برگزار کردیم. همچنین برنامه‌های مشاوره‌ای و نشست‌هایی در حوزه معضلات خانواده داشتیم که استقبال بسیار خوبی از آنها صورت گرفت. 

رییس فرهنگسرای هنگام درباره پیشرفت‌های عمرانی در این فرهنگسرا عنوان کرد: همزمان با پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی به خاطر ظرفیت منطقه و حجم استقبال مخاطبان از برنامه‌ها و محدودیت فضای فرهنگسرا، به این فکر افتادیم که فضا را توسعه دهیم. در همین راستا زمین‌های مجاور را شناسایی کردیم و یکی از خیران منطقه سه قطعه زمین برای تأسیس تالار مطالعه، سالن آمفی‌تئاتر، دارالقرآن، نگارخانه و کلاس آموزشی به فرهنگسرای اهدا کرد و در حال هماهنگی با شهرداری منطقه هستیم تا کار ساخت‌وساز را آغاز کنیم. همچنین آمفی‌تئاتر فرهنگسرا را به سالن سینما تبدیل کردیم که تنها سالن سینمای محله است. 

وی در پایان گفت: به اعتقاد من امسال تعدد برنامه‌ها باعث شد نتوانیم برخی از برنامه‌هایی را که مردم از آن استقبال کرده بودند، بیشتر تکرار کنیم. در پایان هر برنامه نظرسنجی می‌کنیم و با توجه به نظرسنجی‌ها مردم تمایل داشتند در بحث مشاوره بیشتر کار شود. امیدوارم بتوانیم در سال آینده بیشتر در این حوزه کار کنیم.  

مطالب مرتبط
نظر شما