جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۷
کد خبر: ۹۱۹۰۶
|
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
رییس فرهنگسرای فناوری اطلاعات مطرح کرد:
رییس فرهنگسرای فناوری اطلاعات تبیین جایگاه سازمان فرهنگی هنری در بین مردم و سازمان‌های مختلف را یکی از مهم‌ترین رخدادهای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سال ۹۵ برشمرد.
تبیین جایگاه فرهنگی هنری سازمان فرهنگی هنری بین مردم، سازمان‌ها و ارگانهابه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، روح‌اله عابدینی یگانه رییس فرهنگسرای فناوری اطلاعات درباره برنامه‌های شاخص سازمان فرهنگی هنری در سال ۹۵ گفت: مهمترین اتفاق سازمان در سال تبیین جایگاه فرهنگی و هنری خود در بین مردم، سازمان‌های مرتبط است. سازمان فرهنگی هنری به واسطه برگزاری «نخستین نمایشگاه فرهنگ و هنر» و بازخورد مراجعه‌کنندگان شامل مردم، مدیران، کارشناسان در عرصه فرهنگ و هنر و ارائه توانمندی‌های فرهنگی و هنری و ایجاد امکان همکاری بیشتر با سایر سازمان‌ها، دستگاه‌ها و نیز شناسایی نخبگان، استعداد‌ها و برنامه‌های شاخص و خلاق توانست فرصت خوبی را برای تبیین جایگاه خود به دست آورد.

وی گفت: برگزاری مراسم و آیین‌های مذهبی روزهای سوگواری سید و سالار شهیدان (ع) در ویژه برنامه «جلوه سوگ» اتفاق مهم دیگری برای تبیین جایگاه مذهبی و شاخص کردن میدان امام حسین(ع) برای برگزاری برنامه‌های بزرگ مذهبی تهران بزرگ است و این اتفاق به طور ویژه در سال جاری توسط سازمان فرهنگی هنری در طول ماه‌های محرم، صفر و دیگر مناسبت‌های مذهبی رقم خورد و توانست میدان امام حسین(ع) را به خوبی معرفی کند.

عابدینی افزود: گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی با برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در شهر آفتاب، مسابقات مجازی و تولید کتاب‌های صوتی و الکترونیکی، همچنین تحت پوشش قرار دادن کتابخانه‌های شهرداری تهران و تجهیز و به روز رسانی آنها آغاز تحولی بزرگ در یکپارچه‌سازی فعالیت‌های کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه توسط سازمان فرهنگی در کلان شهر تهران است.

رییس فرهنگسرای فناوری اطلاعات به اجرای برنامه‌های تخصصی در عرصه فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: در عرصه فناوری نیز سازمان فرهنگی هنری توانست با حضور مراکز خود در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و همچنین حضور فرهنگسرای فناوری اطلاعات در چهاردهمین نمایشگاه حمل و نقل عمومی در بخش «شهر هوشمند، شهروند الکترونیک»، آخرین فناوری‌ها و تکنولوژی‌های خود را به عرصه نمایش بگذارد. همچنین با برگزاری برنامه‌های هنری مانند: «تولد ماه»، «چهارشنبه‌های هنر» و جشنواره موسیقی «پیامبر مهربانی» به طور گسترده‌تری به فعالیت‌های هنری پرداخته شد.
  
عابدینی در ادامه به معرفی مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگسرای فناوری اطلاعات پرداخت و گفت: تبیین جایگاه فرهنگسرای فناوری اطلاعات به دلیل کاربردی با عنوان فرهنگسرای فناوری ارتباطات و اطلاعات (ICT) در میان سازمان‌ها، موسسات، دانشگاه‌ها و دیگر نهادهای مرتبط سطح شهر تهران و ایجاد ارتباط تنگاتنگ و نزدیک با آنها برای بهره‌مندی هرچه بیشتر و علمی‌تر شهروندان تهرانی از خدمات فناوری اطلاعات و ارائه خدمات  فرهنگی، علمی و فنی به مراجعه کنندگان از جمله مهمترین رویدادهای فرهنگسرای فناوری اطلاعات بود.
 
وی ادامه داد: تجهیز و به روزرسانی استودیو تخصصی تصویر با استانداردهای مورد تایید صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و نامگذاری آن به نام شهید تقی ارغوانی، اولین شهید شهرداری تهران با حضور دکتر صلاحی، حجت الاسلام ناصری پور و دیگر مدیران سازمان اتفاق مهم دیگری بود تا فضایی  مناسب و در خور شأن سازمان برای بهره‌مندی مراکز به منظور ضبط برنامه‌های مختلف ایجاد شود.
 
عابدینی افزود: حضور فرهنگسرای فناوری اطلاعات به نمایندگی از سازمان فرهنگی هنری در چهاردهمین نمایشگاه خدمات شهری در بخش «شهر هوشمند، شهروند الکترونیک» که در آبان ماه سال جاری برگزار شد، یکی دیگر از مهمترین رخدادهای فرهنگسرای فناوری اطلاعات بود که دستاوردهای زیادی را به ارمغان آورد و مورد توجه بسیاری از شخصیت‌ها از جمله سید جعفر تشکری هاشمی، معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، حمیدرضا موفق مدیر کل حراست شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مدیر عامل شرکت هوراند آ و دیگر مدیران و مسئولان شهری و کشوری قرار گرفت. فرهنگسرای فناوری اطلاعات با توجه به دستورالعمل و نوع فعالیت خود در حیطه فناوری اطلاعات ورود پیدا کرد و در همین راستا از شرکت‌های دانش بنیان دعوت به همکاری کرد تا با استفاده از ساختار مشارکتی مردم نهاد با عنوان کانون به ارائه فعالیت‌های مختلف خود در غرفه‌ای به نام «شهر هوشمند، شهروند الکترونیک» در چهار بخش «کانون واقعیت افزوده»، «کانون واقعیت شهری»، «کانون واقعیت مجازی» و «کانون پارک دیجیتالی واقعیت مجازی» بپردازند.

رییس فرهنگسرای فناوری اطلاعات از راه اندازی کانون‌های مختلف تخصصی خبر داد و گفت: تاسیس ۲۴ کانون تخصصی مرتبط با فعالیت‌های تخصصی فرهنگسرای فناوری اطلاعات مانند: کانون‌های «هوا فضا»، «فالی»، «طراحی و ساخت اسباب بازی»، «هونامیک»، «فناوری اطلاعات»، «رسانه»، «بازی‌های رایانه‌ای»، «کانون شناسا RFID»، «کانون رباتیک»، «کانون فناوری اطلاعات شهر هوشمند» و ... ، نیز تحولی بزرگ در سطح فعالیت‌های تخصصی فرهنگسرای فناوری اطلاعات در سال جاری ایجاد کرد. به عنوان مثال کانون «فالی»، صداگذاری در فیلم‌های سینمایی و تئاتر در فیلم‌های هالیوود برای اولین بار است که در ایران توسط دکتر جمشید اکبرزاده متخصص این حرفه در فرهنگسرا آموزش داده می‌شود.
 
عابدینی یگانه در پایان به برنامه‌های سال آینده اشاره کرد و گفت:  برای سال ۹۶ تمرکز بیشتری در اجرای فعالیت‌های تخصصی خواهیم کرد. بسط و گسترش برنامه‌ها و فعالیت‌های مرتبط با فرهنگسرای فناوری اطلاعات بر اساس بند ۱۷ اصول ۱۸گانه شهردار تهران مبنی بر آشنایی خانواده‌ها با فناوری‌های روز دنیا، ایجاد و راه اندازی آموزش مجازی در دو سطح تخصصی و عمومی برای متخصصان درون سازمانی و برون سازمانی و مردم بر پایه فناوری ارتباطات و اطلاعات، ایجاد و تولید حداقل ۵نرم افزار تخصصی در سطح عالی برای ترویج فرهنگ و ادب ایرانی اسلامی برای استفاده در رسانه‌های مختلف، برگزاری ۳ برنامه فراگیر(مسابقات رباتیک، بازی‌های رایانه‌ای و حضور در نمایشگاه بین المللی تخصصی)، تکمیل و راه اندازی کتابخانه تخصصی فناوری اطلاعات با رویکرد و عملکرد جدید و منابع تخصصی به روز، ایجاد و راه اندازی استودیو تخصصی صدا برای ضبط انواع برنامه‌های صوتی و تولید کتاب‌های صوتی از جمله برنامه‌هایی است که با توکل به خدا در سال پیش رو به آنها می‌پردازیم.

مطالب مرتبط
نظر شما