پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۷
کد خبر: ۹۱۹۰۹
|
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵
پویش #نه_به_چهارشنبه_سوری_خطرناک به همت خانه شهریاران جوان در آستانه چهارشنبه‌سوری با شرکت هنرمندان و ۴۰ هزار دانش‌آموز به شهدای آتشنشان حادثه پلاسکو ادای احترام می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، تنها پنج روز از حادثه مهیب فروریختن ساختمان پلاسکو گذشته بود و جستجوها برای یافتن پیکرهای شهدای آتش نشان و شهروندان از زیر آوار ادامه داشت، که خانه شهریاران جوان فعالیتی را آغاز کرد تا در روز چهارشنبه‌سوری، آتش نشانان ماموریت کمتری داشته باشند؛ این فعالیت به پویشی تبدیل شده به نام #نه_به_چهارشنبه_سوری_خطرناک.

پویشی که مطالب آن در فضای مجازی با هشتگ #نه_به_چهارشنبه_سوری_خطرناک میان کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود اما حوزه فراگیری‌اش فراتر از فضای مجازی است و شهروندان زیادی داوطلبانه آن را به دیگر آشنایان خود منتقل کردند.

این پویش شعار چهارشنبه سوری بدون ترقه را به عنوان اصلی‌ترین هدف خود انتخاب کرده و به دنبال این است که اقشار مختلف جامعه به خصوص کودکان، نوجوانان و جوانان را به پرهیز از استفاده از مواد منفجره ترغیب کند.

یکی از نکات جالب توجه این پویش هم‌افزایی خانه شهریاران با سازمان آتش‌نشانی است و از همان آغاز، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در کنار این پویش مردمی قرار گرفت.

تاکنون هنرمندان و ورزشکارانی چون پرویز پرستویی، رضا کیانیان، مهراوه شریفی نیا، احسان کرمی، بهاره رهنما، سهیلا جوادی، امیر جعفری، نازنین بیاتی، امیرعلی نبویان، لیندا کیانی، هدایت هاشمی، حمیدرضا آذرنگ، بهرنگ علوی، علی سلیمانی، مژده لواسانی، عادل غلامی و ... با انتشار تصویری از خود با پوستر این پویش از شهروندان خواسته‌اند که با آنان همراه شوند. تعدادی اجراهای تئاتر نیز با یادآوری این پویش به روی صحنه رفته‌اند. روزنامه‌نگاران نیز در این پویش مشارکت گسترده‌ای دارند.
 
 
دانش‌آموزان پیشگام در استقبال از پویش 
 
اما در کنار هنرمندان و ورزشکاران، این دانش آموزان هستند که گوی سبقت را در این فعالیت اجتماعی از دیگران ربوده اند، دو روز پیش بیش از ۴۰ هزار دانش آموزان از حدود ۱۰۰ مدرسه در محدوده غرب استان تهران طوماری را امضا کرده و تعهد دادند که در مراسم چهارشنبه سوری از مواد محترقه استفاده نخواهند کرد. علاوه بر این دانش آموزان مدارس مختلف در سطح شهر تهران نیز طومار مشابهی را امضا کرده و به ایستگاه های آتش نشانی یا اماکن دیگر منتقل می کنند. به طوری که تاکنون ده ها هزار تن از دانش آموزان در سراسر کشور به این رویداد پیوسته و البته همه روز بر تعداد اعضای آن افزوده می شود.

این موضوع اما پایان این پویش نیست و قرار است با شعارهای متفاوتی با موضوع ایمنی این حرکت مردمی و این فرهنگسازی ادامه پیدا کند. 
برچسب ها: ۳۶۲۶
نظر شما