شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۹
کد خبر: ۹۱۹۱۵
|
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
رییس فرهنگسرای رویش علاوه بر الحاق فضاهای فرهنگی شهرداری تهران به سازمان فرهنگی هنری به عنوان سازمان تخصصی متولی فرهنگ، برگزاری ویژه برنامه «جهاد مهربانی» را از اقدام‌های مهم سازمان فرهنگی هنری در سال ۹۵ دانست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، معصومه سادات عمارتی مدیر فرهنگنی هنری منطقه ۹ و رییس فرهنگسرای رویش درباره اقدام‌های مهم سازمان فرهنگی هنری در سال ۹۵ گفت: الحاق فضاهای فرهنگی شهرداری تهران به سازمان فرهنگی هنری به عنوان سازمان تخصصی متولی فرهنگ در شهر تهران که با پیگیری‌های مجدانه رییس محترم سازمان فرهنگی هنری اتفاق افتاد از اقدامات مهم سال ۹۵ بود. همچنین در این سال شاهد فعالیت‌هایی از معاونت‌های مختلف سازمان فرهنگی هنری بودیم که در تغییرات مثبت و رشد بدنه سازمان بسیار مؤثر بود. از مهم‌ترین فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری که برای اولین بار و به مناسبت آغاز  به کار سومین دهه فعالیت سازمان شکل گرفت و اجرا شد، می‌توان به حضور مناطق ۲۲گانه در نخستین جشنواره فرهنگ و هنر تهران اشاره کرد. این نمایشگاه با شناساندن ظرفیت‌های سازمان، عرضه و معرفی دستاورد‌ها و تولیدات، معرفی توانمندی‌های فرهنگی و هنری مراکز سازمان به مدیران لشکری و کشوری و مدیران فرهنگی دیگر استان‌ها توانست گامی مؤثر برای ارائه فعالیت‌های شاخص، نو و خلاقانه سازمان بردارد. 
 
وی افزود: همچنین برگزاری ویژه‌برنامه «جهاد مهربانی» با جذب همدلی و همیاری همه شهروندان تهرانی در رسیدن به یک هدف مشخص که کودکی در آرزوی تحصیل نماند، چشمگیر بود. در حقیقت معاونت فرهنگی با ابلاغ برنامه‌های خلاقانه جدید و یکپارچه انسجام بیشتری در بین مناطق ۲۲گانه شهر تهران رقم زد. همچنین رسیدگی، توجه و بهسازی فضاهای فرسوده سازمان از دیگر اتفاقات مهم حوزه معاونت مالی و پشتیبانی است که مصداق بارز آن بهسازی سالن اجتماعات خانه فرهنگ مهرآباد با تمامی امکانات است.

رییس فرهنگسرای رویش گفت: افتتاح مرکز هنرهای نمایشی پردیس تئاتر تهران با بهترین تجهیزات که فاصله شمال و جنوب شهر را کم کرده و ظرفیت آن دو برابر ظرفیت تئاتر شهر است، همچنین الحاق سالن باغ کتاب تهران با فضای ۶۵ هزار متر مربع  از دستاوردهای معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری است. در حوزه معاونت برنامه ریزی و توسعه  نیز می توان به راه اندازی کمیته تخصیص و هسته های دانش در ستاد و صف و همچنین حضور فعال در جلسات شورای شهر و دفاع مناسب از بودجه سال ۹۶ اشاره کرد.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۹ به برنامه های شاخص منطقه در سال جاری اشاره کرد و گفت: از شاخص‌ترین برنامه‌های این مدیریت  می‌توان به برپایی فرهنگسراهای مناسبتی در فرودگاه مهرآباد با استفاده از ظرفیت‌های موجود و انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف اشاره کرد که شاخص‌ترین آن فرهنگسرای زیارت به مناسبت دهه کرامت بوده است. حضور خادمین بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) به عنوان سفیران کریمه، میزبانی از پرچم گنبد منور حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مولودی خوانی، توزیع متبرکات حرمین و برپایی ایستگاه‌های متنوع فرهنگی از بخش‌های مختلف این فرهنگسرا بوده است.

وی تصریح کرد: کسب رتبه‌های مختلف در حوزه‌های متعدد از جمله نخستین نمایشگاه فرهنگ و هنر شهر تهران، جشنواره روابط عمومی‌های برتر، جشنواره تابستانی ۹۵، فعالیت‌های حوزه آموزش، دومین جشنواره دستاوردهای کانون‌ها، برنامه‌های فرهنگی با رویکرد حجاب، عفاف و سبک زندگی اسلامی- ایران ار اتفاق‌های خوب امسال بوده است.
 
عمارتی درباره دیگر اتفاقات خوب سال ۹۵ گفت: تجربه همزمان مدیریت فرهنگی هنری و معاونت امور اجتماعی منطقه ۹ است که بسیار موثر و کار آمد بوده است و برکات متعددی برای مدیریت فرهنگی هنری منطقه داشته است که می‌توان به تعویض چمن زمین ورزشی، مشارکت‌گیری در برنامه‌های فرهنگی‌، تعامل و ارتباط با مسئولان شهری و استفاده از ظرفیت‌های گسترده شهرداری منطقه ۹ اشاره کرد.

وی افزود: استمرار و ادامه روند رو به رشد موفقیت‌های کسب شده در منطقه ۹ در سال جدید، بهبود مستمر کیفیت برنامه‌های فرهنگی از جمله اهداف سال آتی برای این مدیریت خواهد بود. در خاتمه ان شالله توسعه فیزیکی در مجموعه فضاهای فرهنگی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۹ در سال ۹۶ مد نظر قرار خواهد گرفت.
                                                                                

مطالب مرتبط
برچسب ها: ۳۶۴۷
نظر شما