جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۳۷
کد خبر: ۹۱۹۲۷
|
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
در گفت‌وگو با رییس فرهنگسرای رضوان عنوان شد
رییس فرهنگسرای رضوان ویژگی سال ۹۵ را حضور سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در همه مناسبت‌های ملی و مذهبی دانست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمد سعادت، رییس فرهنگسرای رضوان درباره عملکرد سازمان فرهنگی هنری در سال ۹۵ گفت: در سال جاری فعالیت‌های گوناگونی در حوزه‌های فرهنگی و هنری انجام شده که ویژگی آن حضور سازمان در همه مناسبت‌های ملی و مذهبی است. علاوه بر آن سازمان فرهنگی هنری و مناطق ۲۲گانه در عرصه‌های گوناگون هنری مانند تئاتر، موسیقی، فیلم و... حضور فعال داشت. 
 
وی ادامه داد: در سال ۹۵ سازمان به صورت یک تیم واحد و با اتحاد زیاد کارهایش را انجام داد و از ظرفیت‌های بالای نیروها در صف و ستاد استفاده شد و برنامه‌ها به لحاظ کمیت و کیفیت مناسب بودند. در این سال نقش فرهنگسراهای خاص و موضوعی جدی‌تر دیده شد و به هویت فرهنگسراهایی مانند قرآن، رضوان، رسانه و شبکه‌های اجتماعی و انقلاب اسلامی توجه جدی صورت گرفت. 
 
سعادت با بیان اینکه برنامه‌ها طوری برگزار شد که در اوقات فراغت شهروندان باشد، عنوان کرد: ویژه‌برنامه‌هایی مانند «آدینه‌ها عیدند» در روزهای جمعه برگزار شد تا شهروندان بتوانند از آن استفاده کنند. این اتفاقات به خاطر آرامش و فراغت کامل همکاران از نظر روانی بود که باعث می‌شد همه بتوانند در فعالیت‌های مختلف به خوبی ایفای نقش کنند. 

وی درباره برنامه‌های فرهنگسرای رضوان گفت: رمز موفقیت برنامه‌های رضوان این است که به صورت سالانه و مستمر برگزار می‌شود. «به تماشای سرو» یک برنامه مدون هفتگی بدون تعطیلی است، یا در برنامه «سفر آسمانی» دانش آموزان حضور پیدا می‌کنند و در گلزار شهدا از روایتگری بهره‌مند می‌شوند. ویژه‌برنامه «نشانی از بهشت» پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها با غرفه‌های فرهنگی هنری به زائران گلزار شهدا خدمات ارائه می‌کند. از بین اینها اگر بخواهم موفق‌ترین برنامه را انتخاب کنم، «سفر آسمانی» را بر می‌گزینم که برای مقطع ۱۵ تا ۱۷ سال اجرا می‌شود و موثرترین برنامه فرهنگسرای رضوان است. 
 
رییس فرهنگسرای رضوان در پایان گفت: امیدوارم در سال آینده نقش برنامه‌ریزی در اجرای برنامه‌ها و تصویب آنها جدی‌تر دیده شود. برنامه‌ها هر چقدر زودتر مشخص و تدوین شود، حتماً در اجرا موفق‌تر خواهد بود. مثلاً اگر قرار است محرم سال بعد برنامه داشته باشیم، می‌توانیم از الان برای آن برنامه‌ریزی کنیم. از لحاظ بودجه هم در پرداخت باید دقیق‌تر عمل شود و آن چیزی که تصویب می‌شود، به طور کامل پرداخت شود. 
نظر شما