جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۵۳
کد خبر: ۹۱۹۳۱
|
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
نشست نقد و بررسی کتاب «حسرت» با حضور منتقدان و جمعی از علاقه‌مندان به حوزه داستان‌نویسی و اعضای کانون‌های ادبی ۲۱ اسفند ماه در کتابخانه ابن سینا برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جلسه نقد و بررسی کتاب «حسرت»، نوشته مرجان نجفی در قالب برنامه «نقش قلم» با حضور زهرا همتی پور و حمیده مشکی به عنوان منتقد ادبی و نجمه ولی پور به عنوان کارشناس و مجری و جمعی از علاقه‌مندان به حوزه داستان‌نویسی و اعضای کانون‌های ادبی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و مراجعه و بهره‌برداری از متون دینی روز ۲۱ اسفند ماه در کتابخانه ابن سینا برگزار شد.

در این نشست ابتدا زهرا همتی پور بخش‌هایی از کتاب را خواند و سپس حمیده مشکل با اعلام اینکه کتاب نثر ساده و روانی دارد اما فاقد فضاسازی و صحنه‌پردازی است، گفت: داستان کشمکش‌های مختلفی دارد که باعث می‌شود گره‌هایی در داستان ایجاد شود و طی رمان در بین فصول اصلی شاهد چند فصل اصلی هستیم و این به آن معنی است که در داستان از زمان به خوبی استفاده نشده است.

در ادامه زهرا همتی پور گفت: فکر اولیه داستان روی مسئله درگیری جوانان با برخی سنت‌گرایی‌ها می‌باشد و نام کتاب نمایانگر حسرت‌های مختلفی است که شخصیت اصلی داستان دارد.

در ادامه این نشست حاضران نیز در بحث شرکت کرده و نقدهایی مطرح شد و در پایان جلسه هدایایی به رسم یادبود به منتقدان و کارشناس برنامه اهدا شد.

نظر شما