پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۴
کد خبر: ۹۱۹۳۳
|
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
دومین جشنواره طلوع، تقدیر از کارمندان نمونه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حوزه‌های مختلف با حضور رییس، معاونان، مدیران کل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مدیران فرهنگی هنری مناطق ۲۲گانه صبح امروز در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دومین جشنواره طلوع با حضور رییس، معاونان، مدیران کل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیران فرهنگی هنری مناطق ۲۲گانه و جمعی از کارکنان صبح امروز ۲۴ اسفندماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. 
 
در ابتدای این نشست محمد خیاطیان معاون مالی، اداری و پشتیبانی به سخنرانی پرداخت. او با اشاره به جا به جایی تاریخ برگزاری این جشن گفت: ما بسیار تلاش کردیم تا جشن طلوع را در زمان خودش طبق وعده‌ای که سال گذشته داده بودیم برگزار کنیم، اما به دلیل تقارن دهه اول فاطمیه و دهه مبارک فجر نتوانستیم جشن طلوع را برگزار کنیم، ضمن اینکه در تأمین منابع مالی هم اندکی مشکل داشتیم و سعی‌مان در این بود که با کمترین هزینه این جشن را برگزار کنیم و به طور کامل از ظرفیت داخلی سازمان استفاده کردیم. آقای زارعی که قرآن را تلاوت کرد و آقای اسعدی که اجرای برنامه را بر عهده داشت همگی از کارکنان سازمان‌اند و گروه موسیقی هم تلفیقی از بچه‌های هنری جای‌جای سازمان فرهنگی هنری هستند. 
  
وی در ادامه به معرفی بخش‌های مختلف این مسابقه پرداخت و گفت: در هر دوره سازمان فرهنگی هنری حضور فعالی در جشنواره شهید رجایی برای معرفی کارمندان نمونه سازمان داشت اما به این دلیل که سهم سازمان فرهنگی هنری در این جشنواره تنها سه نماینده است با صحبتی که با رییس سازمان فرهنگی هنری داشتیم، بنا شد تا بتوانیم در سازمان فرهنگی هنری هم با ادبیات جشنواره شهید رجایی، تعدادی از همکاران را برای نخستین جشنواره شهید رجایی معرفی کنیم. هر سازمانی در مدیریت منابع انسانی کم کاری کند موفق نخواهد بود. به این سرمایه باید توجه کرد، باید بال‌وپر داد و کارمندان باید به موقع مورد تشویق قرار بگیرند.
 
خیاطیان درباره بخش دیگر جشن طلوع اضافه کرد: آینده‌سازان این مملکت فرزندان من و شما هستند. فرزندانی که بعضاً متأسفانه به دلیل پرکاری زیادی از آنها غافل می‌شویم. یکی از وظایفی که هرکسی که تشکیل خانواده داده است بر عهده دارند این است که اهتمام ویژه برای تربیت فرزندان خود انجام دهند. یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در چند سال اخیر بحث خانواده است. یکی از کارهایی که سازمان می‌تواند ورود پیدا کند حتی به عنوان پشتیبان برای اینکه در آینده بتوانند نیروهای متعهد برای سازمان باشند، فرزندان کارکنان سازمان هستند. ما امسال با بررسی فرزندان عزیز کارکنان سازمان، فرزندانی که در رشته‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، علمی، پژوهشی و ... احصاء کردیم و امروز مورد تقدیر و تشویق قرار می‌گیرند. 

مدیر مالی اداری سازمان فرهنگی هنری در معرفی بخش نفرات برتر بخش ارزشیابی توضیح داد: موضوع ارزشیابی را باید جدی بگریم. ارزشیابی این نیست که ما یک نگاه معیشتی به کارکنان داشته باشیم، ارزشیابی یک نگاه اصلاحی و انگیزشی است. فردی دارد زحمت می‌کشد و تلاش می‌کند و ما باید با ارزشیابی درست از او مزد زحماتش را بدهیم و در مقابل در برابر زمانی که کم‌کاری و بی‌دقتی دارد باید نگاه اصلاحی داشته باشیم. ما در این جلسه از دوستانی که ارزشیابی درستی داشتند و خودشان و زیر مجموعه خودشان را به حق و درست ارزشیابی کردند، تقدیر می‌کنیم.
 
وی افزود: برای افزایش دانش و مهارت‌های مدیریتی مدیران سازمان، مجله «مدیریت» در میان مدیران سازمان توزیع شد و از مدیران خواسته شد که مطالب موجود در این مجله را مورد نقد و بررسی قرار دهند و امروز از سه تن از مدیران موفق در نقد مجله «مدیریت» تجلیل خواهیم کرد.
 
مسابقات ورزشی هم دو سال گذشته در حوزه‌های مختلف و رشته‌های مختلف برگزار شد و امروز از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

محمد خیاطیان در معرفی آخرین بخش از این جشنواره اضافه کرد: آموزش در سازمان بسیار مهم است، باعث ارتقای سطح علمی، تجربی و دانشی دوستان می‌شود. سازمان یک موجود زنده است، موجود زنده نیاز به خوراک دارد و یکی از خوراک‌های مهم آن، آموزش است. در سال ۹۵، چهل‌وهشت دوره آموزشی داشتیم ۲۵۳۷۹ نفر ساعت آموز ۱۰۵۷ نفر از کارکنان سازمان در کلاس‌های آموزشی برگزار کردند و سرانه آموزشی سازمان با توجه به منابع مالی ۲۴ ساعت سرانه آموزشی داشتیم که رتبه خوبی است ماحصل این کارها منجر به ارتقا و رضایت بخشی پرسنل سازمان شود. 
 
صلاحی: انسان اولویت اصلی نیست، همه اولویت‌هاست

رییس سازمان فرهنگی هنری دومین سخنران این مراسم بود. وی در این مراسم با اشاره به برنامه‌های متنوع سازمان فرهنگی هنری در سال ۹۵ گفت: همه آنچه در این سال در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران انجام شد از تولید ۳ فیلم سینمایی و یک انیمیشن بلند تا مشارکت در ساخت بهترین فیلم جشنواره سی‌و پنجم و اجرای برنامه‌های شاخصی چون پیامبر مهربانی، جلوه سوگ، جشنواره تئاتر شهر، افتتاح پردیس تئاتر تهران تا همه فعالیت‌های سازمان در حوزه سبک زندگی به واسطه حضور شما به عنوان نیروی انسانی بود.

وی با اشاره به آیه شریفه «احسن الخالقین» گفت: انسان اولویت اصلی نیست، همه اولویت‌هاست. همه منابع در خدمت انسان‌هاست و انسان‌ها در خمت اهدافشان و اگر این اهداف در راه رضایت خداوند باشد، همه مسائل و مشکلات به طور خود به خود برطرف می‌شود.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه با اشاره به موفقیت‌های سازمان فرهنگی هنری در سال ۹۵ گفت خدا را شاکریم که سازمان فرهنگی هنری توانست خود را به این هدف نزدیک کند، و با زحمات فراوان شما به عنوان نیروی انسانی که بزرگ‌ترین سرمایه ما هستید، تندیس زرین «مدیریت کسب‌وکار» در میان همه سازمان‌ها و شهرداری‌های تهران و شهرداری‌های بزرگ کشور، به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برسد.

صلاحی در پایان سخنان خود از یازده تن از اعضای خانواده سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که در سال ۹۵ از دنیا رفته بودند، یاد کرد.

در ادامه برنامه با حضور محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری، امیر عبدالحسینی معاون هنری، سعید گلشناس، معاون برنامه‌ریزی و توسعه و محمد خیاطیان معاون مالی و اداری از برگزیدگان تقدیر شد که در بخش «نقد مجله مدیریت» مهدی محمدی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل، عبدالرضا کردی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱ و ملوک سیدآبادی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۴ به ترتیب اول تا سوم شدند.
  
پخش کلیپی از بخش‌های مختلف مسابقه و اجرای موسیقی توسط گروهی از نوازندگان سازمان فرهنگی هنری با خوانندگی «بابک ربوخه» مدیر موسیقی و سرود سازمان از دیگر بخش‌های این برنامه بود.
برچسب ها: ۳۶۲۶
نظر شما