پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۵
کد خبر: ۹۱۹۴۷
|
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ و رییس فرهنگسرای عطار گفت: باید به سمت برنامه‌های مخاطب محور حرکت کنیم. برنامه‌هایی که به ویژه در مناطق محروم و جنوبی شهر تهران گره‌ای از کار مردم بگشایند؛ مسئولان فرهنگی باید دغدغه‌مند باشند و برنامه‌های مسئله محور را طرح‌ریزی کنند.
محمدرضا جمالی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ و رییس فرهنگسرای عطار درباره برنامه‌های شاخص سازمان در سال ۹۵ گفت: سازمان فرهنگی هنری در سال ۹۵ توانست برنامه‌های پر مخاطبی را اجرا کند و به نظر من برنامه‌هایی که بر اساس مخاطب تنظیم شده‌اند و از اساس «پویش مردمی» هستند شاخص‌ترین برنامه‌ها در سال جاری بودند. از طرف دیگر هم برنامه‌هایی که بر اساس تکریم از خانواده شهدا طراحی می‌شوند، برنامه‌های شاخصی هستند. «شب‌های نورانی» از جمله این برنامه‌ها بود که به مناسبت ماه مبارک رمضان در مساجد پایتخت برگزار شد و هر شب از خانواده محترم شهدای هر منطقه، توسط مردم همان منطقه تقدیر شد.
 
جمالی در ادامه با اشاره به برنامه‌های شاخص منطقه ۱۰ گفت: تلاش کردیم تا بر اساس نگاه تجربه‌گرایی و اثبات‌گرایی ویژه‌برنامه‌های منطقه را بررسی کنیم و اثرگذاری را تقویت کنیم. منطقه ما در سال‌های اخیر در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی توانستیم به خوبی خودمان را تثبیت کنیم به ویژه در حوزه شبکه‌های مجازی که امروزه جهان را به یک دهکده تبدیل کرده و نیاز اساسی به فرهنگ‌سازی دارد. به همین دلیل فرهنگسرای عطار نیشابوری ویژه‌برنامه‌هایی چون پویش کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان، جشنواره مجازی کتاب‌خوانی و جشنواره کتاب‌های صوتی را بر اساس این نیاز طراحی و اجرا کرده است و به نظر من برنامه‌های شاخص منطقه است. البته ما در منطقه ۱۰ با ویژه‌برنامه «دیدار مهربانی» به دیدار خانواده شهدا می‌رویم چون اصل فرهنگ در دل این خانواده است. 
 
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ اضافه کرد: باید به سمت برنامه‌های مخاطب محور حرکت کنیم. برنامه‌هایی که به ویژه در مناطق محروم و جنوبی شهر تهران گره‌ای از کار مردم بگشایند. مسئولان فرهنگی ما باید دغدغه‌مند باشند و برنامه‌های مسئله محور را طرح‌ریزی کنند. 

نظر شما