پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۴
کد خبر: ۹۱۹۵۱
|
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱ و رییس فرهنگسرای ملل از آغاز به کار ۳۰۰ مربی خلاقیت در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سال ۹۵ خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عبدالرضا کردی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱ و رییس فرهنگسرای ملل درباره برنامه‌های شاخص اجرا شده در این منطقه گفت: در سال ۹۵ یکی از برنامه‌هایی که مورد استقبال مردم قرار گرفت مناسبت‌های دینی بود؛ از جمله امامزاده صالح و چیذر و برنامه‌هایی که در مراکز فرهنگی هنری منطقه در مناسبت‌های دینی برگزار شد. ما طبق ارزیابی‌های قبلی که انجام داده بودیم و از معاونت برنامه ریزی سازمان هم استعلام کرده بودیم، موضوع هویت دینی منطقه را متوجه شده بودیم که مورد نیاز است؛ اما فکر نمی‌کردیم که این میل هم وجود داشته باشد. حسی داشتیم که بعضی مواقع به دلیل پوشش و تعاملات و فرهنگ مصرفی که دارند، شاید گرایش به مصرف کالای مرتبط با فرهنگ دینی کم باشد اما با این استقبالی که از تعزیه خوانی‌ها شد و مناسبت‌های متعدد در امامزاده صالح انجام شد ما متوجه شدیم که این مردم هم نیاز دینی دارند و هم علایق دینی دارند به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در سال ۹۶ تقریباً چهل درصد برنامه‌های ما قالب‌ترمیم و هویت بخشی دینی دارد و حدود ۲۴ درصد هم نیازهای شهری است و ۱۲ درصد به اولویت‌های محیط زیستی می‌پردازیم.
 
وی افزود: فکر می‌کنم یکی از مواردی که در این منطقه می‌توان گسترش پیدا کند. ما با داشتن تقریباً ۱۳ خانه فرهنگ مشارکتی فعال در منطقه، اولین منطقه‌ای هستیم که از نظر تعداد مراکز مشارکتی با چنین استقبالی مواجه شده‌ایم. هنوز هم استقبال داریم و تقاضاهای زیادی می‌آید و با توجه به اینکه دانشگاه شهید بهشتی، علوم بهزیستی، پیام نور، آزاد، وزارت امور خارجه و... در منطقه ما ساکن هستند، و جمعیت زیادی از اهالی دانشگاه و اساتید در این منطقه ساکن هستند، غلبه فرهنگی اجتماعی فرهیخته وجود دارد که باید این فرهیختگان که اهل قلم و پژوهش هستند را خاص‌تر مورد توجه قرار دهیم؛ به خصوص اینکه در مورد فرهنگ دینی و ارتباطات اجتماعی نیاز هست که بپردازیم.
 
کردی ادامه داد: من به شخصه منطقه ۱ را فرصت بزرگ برای سازمان فرهنگی هنری می‌بینم؛ چون در کانون سالمندان ما دو هزار نفر حضور فعال دارند و به دلیل کوچکی سالن اجتماعات فرهنگسرا مجبوریم نشست‌ها را در بیرون برگزار کنیم؛ که اگر در منطقه ۱ سالن اجتماعات بزرگ فراهم کنیم، فکر می‌کنم بشود اجتماعات بزرگی در منطقه رقم زد. ما هم در اولویتمان جلب این مشارکت‌هاست.
  
عبدالرضا کردی که پیش از این مدیر مرکز آموزش بود درباره مهم‌ترین برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری در امر آموزش گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش سازمان فرهنگی هنری، فعال‌سازی آموزش عمومی بود؛ خروج از مراکز فرهنگی هنری سازمان و ورود به مراکزی که مردم تردد بیشتری دارند مثل مترو و میادین تره بار و... دوره‌های آموزش عمومی سازمان در مورد صبر و رزق حلال و سبک زندگی خیلی مورد توجه قرار گرفت و در سال ۹۵ تنها سازمان خدمات‌رسانی بودیم که ده سازمان دیگر از ما درخواست کرد کارکنانشان را تحت پوشش قرار دهیم؛ از جمله سازمان امور مالیاتی، بانک‌ها، سازمان حمل‌ونقل ترافیک و...

وی افزود: یک موضوع دیگر توجه به نیازهای مربیان آموزشی بود که در قالب همایش هایی دو سال است که صورت می گیرد و مربیان برتر مشخص می شوند و مورد تجلیل قرار می گیرند و این مسئله در سازمان همواره مغفول بوده است. با اینکه قسمت زیادی از فعالیت هایش را مدیون بخش آموزش است و ۶۰ درصد فعالیت ها در این حوزه است، و نیروی انسانی در صف اول ما هم همین مربیان قراردادی هستند، اما ما کمترین خدمات رفاهی و پاسخگویی را داشتیم که در سال گذشته توانستیم کمی به اینها توجه کنیم و ترمیم کنیم. به نظرم یک بازتوانی هویتی اینها پیدا کردند و به قدری این موضوع در سازمان پخته شد؛ و این به شکلی است که در سازمان در حالی که سال گذشته ۱۰ مربی خلاقیت هم نداشتیم، الان در مناطق بیشتر از ۳۰۰ مربی خلاقیت فعال هستند و سازمان فرهنگی هنری میزبان اولین اجلاس مربیان خلاقیت کشور است. که می تواند برای ما افتخار باشد؛ سازمانی که استاندارد خلاقیت نداشت و مربی تخصصی خلاقیت هم نداشت و برنامه تخصصی خلاقیت هم نداشت، الان دوره های تربیت مربی خلاقیت فعال شده و در کشور در سطح ملی اعتماد شده به ما و دانشگاه های خوارزمی و فرهنگ و هنر و جهاد دانشگاهی در امر برنامه ریزی و تربیت با ما وارد همکاری شده اند.

کردی در پایان گفت: یکی دیگر از مواردی که سال گذشته در حوزه آموزش اتفاق افتاد، این بود که تمام دوره های آمورشی بازنگری شدند، دوره هایی حذف شدند و دوره های جدیدی به برنامه ها اضافه شد و بدون هیچ هزینه دوره هایی طراحی شد.


نظر شما