پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۰۸
کد خبر: ۹۱۹۵۲
|
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲
سی و ششمین نشست معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با مرور اثرگذارترین فعالیت‌های فرهنگی هنری سال ۹۵ روز چهارشنبه ۲۵ اسفند برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سی و ششمین نشست معاونان، مدیران کل، مدیران صف و ستاد، روسای فرهنگسراهای خاص و تابعه و مدیران عامل مؤسسات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران روز چهارشنبه ۲۵ اسفند ماه برگزار شد. 
  
حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری با اشاره به برنامه‌های ویژه نوروز گفت: در «فرهنگسرای نوروز» برنامه‌های گوناگونی برگزار خواهد کرد و کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری فقط در روز یکم فروردین ماه تعطیل هستند و در بقیه روزهای عید پذیرای علاقه‌مندان هستند. درباره چهارشنبه‌سوری پویش ویژه‌ای تشکیل شد که با استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های هنری فرهنگ‌سازی کردیم. 
 
وی افزود: در سال ۹۵ حدود ۵۶ برنامه شاخص و متمرکز داشتیم که کار سختی بود و چند دستاورد داشت. دستاورد اول که اهمیت زیادی دارد، این است که سازمان فرهنگی هنری مورد اعتماد دستگاه‌های فرهنگی دیگر از جمله شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و اداره کل ارشاد استان تهران قرار گرفت. در حوزه کتاب کاری که سازمان فرهنگی هنری می‌کند، در کشور بی‌نظیر است. ایجاد دفاتر مشاوره هم از کارهای خیلی خوبی بود که امیدوارم مسیر درستی را طی کند. 

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در پایان گفت: برنامه‌هایی مانند دوشنبه‌های قرآنی، سراج، جعبه کفش، دهه فجر، هفته کتاب، فعالیت‌های آموزشی، آدینه‌ها عیدند، جلوه سوگ، کاسب حبیب خدا و... از برنامه‌های موفق سال ۹۵ بودند که از همه همکاران تشکر می‌کنیم. 

امیر عبدالحسینی، معاون هنری سازمان فرهنگی هنری نیز سال ۹۵ را سال پرکاری توصیف کرد و گفت: امروز هشتاد و چهارمین نشست چهارشنبه‌های هنر برگزار شد که آقای شاه‌آبادی حضور پیدا کردند و همچنین در خدمت اعضای شورای سیاستگذاری ویژه‌برنامه «ستاره آسمان ادب» بودیم که جمعه همزمان با افتتاح خانه شعر و ادبیات برگزار شد. بعد از پردیس تئاتر تهران که با تدبیر رییس محترم سازمان در اختیار سازمان فرهنگی هنری قرار گرفت، خانه شعر و ادبیات هم تحویل ما شد که امیدواریم بتوانیم فعالیت‌های موثری در آن داشته باشیم. 

محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری با تشکر از کارکنان این سازمان گفت: وقتی به تیتر برنامه‌ها نگاه می‌کنم، می‌بینم امسال کارهای بیشتری نسبت به سال ۹۴ انجام شده است. در حوزه سینما در فیلم‌های «ماجرای نیمروز»، «ماجان»، «پشت دیوار سکوت»، «ایستگاه اتمسفر» و... مشارکت داشتیم. پردیس تئاتر تهران را افتتاح کردیم که با اجرای نمایش این افتتاح انجام شد. تئاتر ما تقریباً توانسته با بدنه تئاتر کشور ارتباط برقرار کند. ولی به نظر من همه مراکز فرهنگی هنری باید در تئاتر مشارکت کنند که شکل مردمی پیدا کنند.
 
وی ادامه داد: در موسیقی هم حضور جدی پیدا کردیم. جشنواره بین‌المللی «پیامبر مهربانی» را اجرا کردیم که استقبال بسیار خوبی از آن شد و ارکستر شهر نیز گشایش یافت. من در موسیقی تخصص ندارم، ولی فکر می‌کنم این اولین ارکستری است که با این عظمت تمام سازهایش ایرانی است و بیشتر اعضایش نیز جوانان هستند. 

رییس سازمان فرهنگی هنری تصریح کرد: چهارشنبه‌های هنر ۸۴ هفته برگزار شد که با هنرمندان به صورت مستقیم گفت‌وگو کردیم. در میدان امام حسین (ع) کارهای ارزشمندی شد که با سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست. در سال آینده باید از خانه شهریاران جوان بهتر استفاده کنیم، جایی با جوانانی تحصیل‌کرده که علاقه‌مند به حوزه‌های فرهنگی هستند و باید از ظرفیتشان بهره برد. 

وی برنامه‌های سال ۹۵ را مؤثر دانست و عنوان کرد: دوشنبه‌های قرآنی، سراج، شب‌های نورانی، سرحلقه شوریده سران و... از برنامه‌های شاخصی بودند که باید این کارها را به خوبی برای جامعه انعکاس دهیم. در پایان از همه واحدهای سازمان فرهنگی هنری سپاسگزارم و امیدوارم در سال ۹۶ بتوانیم کارهای اثرگذاری انجام دهیم. عید نوروز را هم پیشاپیش تبریک می‌گویم و امیدوارم سال خوبی پیش رو داشته باشید.

 در پایان این نشست مدیران برگزیده در برنامه‌های شاخص سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سال ۹۵ تجلیل شدند.
برای ویژه‌برنامه‌های دوشنبه‌های قرآنی به ترتیب مناطق ۸، ۴ و ۱۷ اول تا سوم شدند. مناطق ۵، ۲۰ و امور کتابخانه‌ها نیز نفرات برتر ویژه‌برنامه «جعبه کفش» بودند. در ویژه‌برنامه «فرهنگسرای روح‌الله» مناطق ۳، فرهنگسرای رضوان و موسسه هاتف شهر نفرات برگزیده شدند. در ویژه برنامه سراج فرهنگسرای قرآن، مناطق ۱۹ و ۱۵ تقدیر شدند. در ویژه‌برنامه «جهاد مهربانی» نیز منطقه ۲۰ شایسته تقدیر شد. برای ویژه‌برنامه «دهه فجر» مرکز مطالعات، فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی ۸ تقدیر شدند. ویژه‌برنامه «هفته کتاب» مناطق ۳، ۴ و ۱۷ اول تا سوم شدند. در حوزه آموزش مناطق ۱۶، ۱۸ و ۱۹ اول تا سوم شدند. مناطق ۱۱، ۱۳ و ۵ برای ویژه‌برنامه «آدینه‌ها عیدند» تقدیر شدند. در ویژه‌برنامه «بوسه‌های آسمانی» نیز روابط عمومی ستاد سازمان موردتقدیر قرار گرفت. برای ویژه‌برنامه «کاسب حبیب خدا» مناطق ۲۱، ۱۰ و ۱۱ تقدیر شدند. فرهنگسرای رضوان، منطقه ۱۰ و ۱۱ برای ویژه‌برنامه «منشور معنوی» و برای ویژه‌برنامه «جلوه سوگ» مناطق ۱۲، ۱، ۱۵ اول تا سوم شدند.

نظر شما