سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۵۴
کد خبر: ۹۲۰۰۵
|
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
تا کنون بیش از 700نفر از عمارت «خانه فرهنگ امامزاده یحیی» که از مناطق تاریخی منطقه 12 است، بازدید کرده اند و این تورهای گردشگری و بازدید از این عمارت تا سیزدهم فروردین ادامه دارد.
دید و بازدید نوروزی در خانه «پدر سالار»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ؛ همزمان با آغاز سال جدید و تعطیلات نوروزی روزانه بیش از یکصد نفر از گردشگران داخلی و خارجی در قالب تورهای گردشگری و انفرادی  از عمارت «خانه فرهنگ امامزاده یحیی» بازدید می کنند.

 یکی از مهمترین اتفاقاتی که درحوزه تهرانگردی روی داده، دسته بندی موضوعات گردشگری است که دراین میان منطقه 12 با توجه به وجود تعداد بالای اماکن میراثی و قدیمی ، به عنوان مقصد گردشگری تاریخی ، بسیار مورد توجه و استقبال شهروندان تهرانی و همچنین گردشگرانی که این روزها به تهران سفر می کنند قرار گرفته است. 

به همین دلیل میزان استقبال گردشگران از تورهای تاریخی منطقه 12  در روزهای آخر تعطیلات نوروز افزایش یافته  و با توجه به تدابیر اندیشیده شده ، امسال  افزایش استقبال گردشگران از تورهای نیم روزه تهرانگردی در قلب تهران چشمگیر است.

 معماری بنای عمارت «خانه فرهنگ امامزاده یحیی(علیه السلام)» که به خانه پدر سالار هم معروف شده است، مربوط به دوره قاجار است و با قدمتی 83 ساله به خانواده آقا جلال تهرانی منسوب است. 

این خانه را ابتدای انقلاب اسلامی، جلال از نوادگان قاجار خريداری مي کند. بنا دارای دو طبقه است. درهای آهنی، جای درهای چوبی و قدیمی را گرفته است اما هنوز هم خانه ای زیباست. سریال معروف پدرسالار نیز در این مکان فیلمبرداری شده است.

تاکنون بیش از 700 نفر از این مرکز در ایام نوروز بازدید کرده اند و این برنامه تا اواخر 13 فروردین ماه ادامه دارد.
نظر شما