جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۷
کد خبر: ۹۲۰۱۸
|
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
کارگردان نمایش «سایه تو سایه» که از ۷ فروردین ماه در پردیس تئاتر تهران به صحنه رفته است اظهار کرد که این نمایش به شکل نمایش های روحوضی قدیمی اجرا می شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران،  داود فتحعلی بیگی درباره اجرای نمایش «سایه تو سایه» که از ۷ فروردین ماه سال جاری در پردیس تئاتر تهران به صحنه رفته است گفت: نمایش «سایه تو سایه» را که یک اثر سیاه بازی است، پیش ترها نوشته بودم و قبلا با کارگردانی علی اصغر راسخ راد و با بازی زنده یادان مجید فروغی و احمد علامه دهر در تماشاخانه سنگلج اجرا شده بود.

وی اظهار کرد: این بار خودم در مقام کارگردان، نمایش «سایه تو سایه» را به شیوه نمایش های روحوضی قدیمی اجرا می کنم یعنی مخاطب در دو طرف صحنه می نشیند و نمایش در وسط صحنه اتفاق می افتد.

این کارگردان با سابقه نمایش های ایرانی و تعزیه ادامه داد: ما از ۷ فروردین ماه اجرای این اثر را شروع کردیم و بعد از چهار اجرا، چند شب تعطیل هستیم و قرار است از ۱۴ فروردین ماه اجرای نمایش «سایه تو سایه» از سرگرفته شود.

فتحعلی بیگی درباره استقبال تماشاگران از اجرای نمایش «سایه تو سایه» در پردیس تئاتر تهران، یادآور شد: پردیس تئاتر تهران به قول معروف تازه کار است و باید برای آن تبلیغ شود بخصوص این تبلیغ باید برای اهالی منطقه باشد. دسترسی به پردیس تئاتر تهران برای ساکنان مناطق دوردست تهران سخت است اما اگر برای مردم منطقه تبلیغ شود و آنها با این پردیس آشنا شوند، استقبال خوبی از نمایش ها خواهد شد.

وی در پایان درباره طرح اجرای تئاتر در تعطیلات نوروز، تأکید کرد: اجرای تئاتر امری است که باید همیشه اتفاق بیفتد و نباید سالن های تئاتر در ایام نوروز تعطیل باشند. طرح اجرای تئاتر در ایام نوروز، اتفاق خوبی است.
نظر شما