جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۴۰
کد خبر: ۹۲۰۷۸
|
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
به همت فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود؛
نمایشگاه «قاب‌های شیشه ای» با ۴۰ اثر نقاشی پشت شیشه در نگارخانه مهر فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی گشایش یافت.
نگارخانه مهر میزبان «قاب‌های شیشه ای»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در نمایشگاه گروهی «قاب‌های شیشه ای»، ۴۰ قاب نقاشی پشت شیشه که با تکنیک رنگ و روغن خلق شده، روی دیوار می‌رود. 

در نمایشگاه«قاب‌های شیشه ای» آثاری از سعید رضاخان، نصراله میرسلطانی، معصومه دوست علی، بهزاد نقاش، امیر عبدی، پریسا بیات، نوشین طاهران پور، الهه علیرضایی، پروین رنجبری، علی دانائیان، محمد باقری، زیبا کاوندی، منیره السادات نقوی، افسانه ضمیری نژاد و سمیه عباسی  تا ۲۹ فروردین در نگارخانه مهر فرهنگسرای انقلاب اسلامی در معرض دید قرار می‌گیرد. نگارخانه مهر از ساعت ۹ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

نقاشی پشت شیشه هنری است وارداتی كه در دوره صفویه از اروپای شرقی و هند و چین وارد ایران شده است. این نوع نقاشی برخلاف دیگر هنرهای وارداتی، بلافاصله بعد از ورود به كشور رنگ و بویی بومی به خود گرفت. در آثاری كه با این تكنیك خلق شده‌اند، كمتر با نمونه‌های تقلیدی از كارهای مشابه غربی برخورد می‌كنیم.

نگارخانه مهر در بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع پل کمیل، ابتدای کمیل شرقی، فرهنگسرای انقلاب اسلامی واقع شده است. برای اطلاع از برنامه این نگارخانه می‌توانید به کانال بچه‌های انقلاب به نشانی @f_enghelab مراجعه کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۵۵۴۰۸۶۵۷-۹ تماس بگیرند.
نظر شما