پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۳۳
کد خبر: ۹۲۱۰۵
|
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
همزمان با شب میلاد امام علی(ع) در فرهنگ‌سرای بهاران برگزار شد
سومین جشن تولد پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به نیابت از ۴هزار شهید منطقه ۱۷در شب میلاد امام علی(ع) در فرهنگ‌سرای بهاران برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سومین جشن تولد پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها دوشنبه ۲۱ فروردین‌ماه برای سومین سال متوالی در آستانه فرارسیدن روز میلاد حضرت علی(ع) به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۷ در مرکز همایش‌های فرهنگی هنری فرهنگ‌سرای بهاران برگزار شد.

این ویژه برنامه با عنوان «پدر مهربانی» برای تقدیر از پدران و مادران شهدا به نیابت از ۴هزار شهید منطقه ۱۷ طراحی شده بود و با حضور چهره‌هایی چون محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مهدی عباسی شهردار منطقه ۱۷، اسفندیار آزاده مدیرکل اداره امور ایثارگران شهرداری تهران، صمیمی مدیر کل بنیاد شهید استان تهران، آتش تقی‌پور بازیگر، جمعی از معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری و جمع کثیری از چهره‌های فرهنگی مذهبی منطقه و بیش از ۵۰۰ پدر و مادر شهید به عنوان مهمانان ویژه با اجرای محمود شهریاری برگزار شد.

شهریاری در ابتدای این مراسم به جمع‌آوری تصاویر شهدا پرداخت و آنها را روی سن قرار داد تا شاهد و ناظر این برنامه باشند. پدران و مادران در حالی که به تصاویر فرزندانشان بوسه می‌زدند، قاب عکس‌ها را به او سپردند تا صحنه را با تصاویر شهدا آذین ببندد.

شهدا هم در این مجلس حضور دارند
مهدی تقی‌نژاد مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۷ نخستین سخنران این مراسم بود. وی ضمن خیرمقدم گفت: خدا را شاکرم که این توفیق به ما دست داد تا بتوانیم برای سومین سال متوالی میزبان خانواده‌های معظم شهدا باشیم. اگر چشم دلمان را باز کنیم می‌بینیم که شهدا هم در این مجلس حضور دارند. 

وی در پایان گفت: این برنامه با حمایت شهرداری منطقه ۱۷، سپاه حبیب‌ابن مظاهر، اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران، بنیاد شهید شکل گرفت که اگر تلاش‌ آنها نبود، این برنامه به این قوت برگزار نمی‌شد.
 
میلاد امام علی(ع) بهترین زمان برای تقدیر از خانواده شهداست
اسفندیار آزاده مدیرکل اداره امور ایثارگران شهرداری تهران نیز دیگر سخنران این مراسم بود. وی با تقدیر از بانیان برگزاری این برنامه گفت: بهترین زمان برای تقدیر از خانواده شهدا امروز و در آستانه میلاد امام علی(ع) است. کسی که هم خودش به شهادت رسید هم فرزندان، برادران و همسرش. کسی که ۲۳ سال در رکاب پیامبر جنگید، ۳۵ سال سکوت کرد و تنها ۵ سال حکومت کرد برای برپاسازی عدالت.
 
وی افزود: ما همیشه در برابر عظمت پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا احساس عجز و ناتوانی می‌کنیم و نمی‌توانیم آن‌طور که شایسته شماست به تقدیر بپردازیم. 
 
هر یک از فرزندان شما یک قاسم سلیمانی است
محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز آخرین سخنران این برنامه بود. صلاحی با اشاره به جایگاه ویژه «رزمندگان» در اسلام گفت: جایگاه یک رزمنده در اسلام بالاتر از یک فقیه و عالم است. راه شهدا، راهی هم رده با امامان ماست. امام علی(ع) در بستر پیامبر خوابید تا به جان ایشان گزندی نرسد و پسران شما سینه سپر کردند تا به این مملکت آسیبی نرسد. 
 
رییس سازمان فرهنگی هنری ادامه داد: شهدا امام را در ادامه مسیر تاریخ یاری می‌کنند و حرکتشان روشن کننده « کل الیوم عاشورا کل الارض کربلا» است. امام خمینی(ره) فرموده‌اند: «من شهادت می‌دهم مردمان زمان ما بسیار بهتر از مردمان زمان رسول اکرم(ص) هستند.» و فرزندان شما گواه همین سخنن‌اند چرا که در میان ۷۲ شهید کربلا، ۳۶ تن از اقوام امام حسین(ع) بودند و ۲۶ تن از صحابه ایشان و بسیاری از فرزندان شما حتی امام خمینی (ره) را از نزدیک ندیدند.

صلاحی در پایان سخنان خود گفت: اگر امروز داعش جرئت مبارزه با کشور ما را ندارد، اگر امروز نام قاسم سلیمانی اینچنین در دل دشمان لرزه می‌افکند به دلیل جان فشانی فرزندان شماست. ما قاسم سلیمانی‌های فراوانی در سرزمینمان داشته و داریم که وجود خود را برای مبارزه با ظالم فدا می‌کنند آن هم در گمنامی. به نظر من هر یک از فرزندان شما یک قاسم سلیمانی است. 
 
در پایان این مراسم پدر شهید مدافع حرم حمیدی‌پور، پدر شهید فتوحی، پدر شهیدان مقدم و مادر شهیدان فلاحی که به نیابت پدران و مادران شهدا روی صحنه حاضر بودند کیک منقش به لوگوی برنامه با یاد و خاطره پدر شهیدان حسنی که سال گذشته این مراسم با حضور او برگزار شده بود، بریده شد.
 
اجرای موسیقی توسط گروه موسیقی پایگاه حبیب‌بن مظاهر، و اجرای آذری «ایران عاشقلار» دیگر بخش‌های این مراسم بود.

مطالب مرتبط
نظر شما