پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۸
کد خبر: ۹۲۱۱۳
|
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
همزمان با شب میلاد امام علی( ع) ویژه برنامه «از خاک تا آفتاب» با تجلیل از پدران شهدای آتش نشان و مدافع حرم، به میزبانی فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه‌برنامه «از خاک تا آفتاب» دوشنبه ۲۱ فروردین با حضور محمود صلاحی رییس، حجت الاسلام حسن ناصری پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری و جمعی از خانواده های شهیدان آتش نشان و مدافع حرم، در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار شد.

در ابتدای مراسم سجاد نوروزی رییس فرهنگسرای اندیشه ضمن خیر مقدم و تبریک تولد امیرالمومنین(ع) گفت: باعث افتخار و برکت مجموعه ماست که میزبان این جمع نورانی و پدران آسمانی باشد. امیدوارم به برکت میلاد حضرت علی(ع) هرکجا غمی برای شیعیان است برطرف شود.
 
پدران شهیدان آتش‌نشان و مدافع حرم در شب میلاد امام علی(ع) تجلیل شدند

در ادامه مراسم حجت الاسلام ناصری‌پور با تبریک روز پدر به حاضران و به ویژه پدران شهیدان گفت: توسعه و پیشنهادم این است که لطفا این حدیث را بخوانید و کمی هم تامل کنید. حدیث مشهوری است به نام حدیث «معرفت امیرالمومنین به نورانیت حضرت» سابقه حدیث این است که جناب اباذر و سلمان محضر امیرالمونین می‌روند و به حضرت می گویند ما می‌خواهیم آنطوری که خدا می خواهد حقیقت شما را بشناسیم. حضرت ابتدا می فرماید: آفرین به شما که برای دین خود متعهد هستید. وقتی در ادامه حضرت درباره ولایت خود توضیح می دهد این دو بزرگوار به حضرت لبیک می گویند و با او عهد می بندند. امام علی(ع) می‌فرمایند: اگر از این زاویه ولایت ما را نشناسید ایمان شما تکمیل نمی شود. همچنین می گویند: اگر کسی به واسطه نورانیتم به ولایت من پی ببرد همانا به ذات اقدس االله شناخت پیدا کرده است.
 
وی افزود: این محفل و مجلس به همت و تلاش و ایده مدیر محترم آفرینش و اجرای معاونت فرهنگی هنری به این نیت که بگوییم پدران ارجمند فرزندان عزیز شما نیستند ولی در این شهر ۹ میلیونی یک عده از نوکرهای شما به یاد شما هستند و به نیابت از بچه‌های شما روز پدر را به شما تبریک می گویند، تشکیل شده است.

پدران شهیدان آتش‌نشان و مدافع حرم در شب میلاد امام علی(ع) تجلیل شدند

در پایان مراسم محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری گفت: فردا ۱۳ رجب کسی در دنیا متولد می شود که خدا هم به تولد او افتخار می‌کرد و پیامبر منتظر تولد او بود. بعد از پیامبر دومین فرد هر دو جهان هستی فردا به این جهان می آید و اگر قرار بود روزی به نام پدر نامیده شود ۱۳ رجب بهترین روز بوده که با تدبیر جمهوری اسلامی این کار صورت گرفته است و اگر قرار است به همه پدران کشورمان تبریک بگویییم باید به پدران شهدا تبریک بهتر گفت زیرا مقام پدری یعنی فرزند پروری. فرزند پروری بزرگ کردن فرزند نیست بلکه چگونه بزرگ کردن فرزند است.

وی افزود: این روز را به همه پدران سرزمینمان به ویژه پدران شهیدان و به خصوص پدران شهیدانی که در این مجلس حضور دارند تبریک می گویم. پدران شهیدان فرزندانی تربیت کرده اند که عده ای از انها در دفاع از حرم حضرت زینب کبری رفتند و با تروریست‌هایی که آموزش دیده اند تا اصل شیعه را پیش از نسل شیعه هدف بگیرند، بجنگند و همپنین جوانان آتش نشانی که زندگی دیگری را مقدم می دانند. 
  
پدران شهیدان آتش‌نشان و مدافع حرم در شب میلاد امام علی(ع) تجلیل شدند

صلاحی بیان کرد: آیا حواسمان به خانواده شهدا و وظیفه مان نسبت به آنها هست؟ بدانیم که حق گردن ما دارند و جوابگو هستیم، تا در این دنیاییم این حق را بشناسیم و ادا کنیم. صرف گرامیداشت مقام شهادت که واجب و لازم و بر گردن ماست، کفایت نمی کند. ادای تکلیف راه‌های مختلف دارد و بر همه مسئولان نظام واجب است.
 
در پایان مراسم از پدران شهدای آتش نشان؛ مجتبی کوهی، محمد آقایی قادرلو، فریدون علی تبار، محسن قدیانی، امیرحسین داداشی، بهنام میرزاخانی، حسین حسین زاده، رضا شفیعی، رضا نظری، حسین سلطانی، ناصر مهرورز، مهدی حاجی پور، داوود رنجبر و پدران شهدای مدافع حرم؛ حجت اصغری، محمد حمیدی، علیرضا مرادی، علیرضا بیات، حمیدرضا زمانی، علی آقا عبدالهی، امیر علی محمدیان، علی سلطان مرادی، مسعود عسگری، علی امرایی تجلیل شد.

شعر خوانی و مولودی خوانی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

نظر شما