سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : ۱۴:۰۶
کد خبر: ۹۲۱۳۷
|
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
کامبیز درمبخش در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه گرافیک در جهان امروز بیشتر از هر هنری با مخاطب در ارتباط است عملکرد این سازمان در حوزه گرافیک را مثبت ارزیابی کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دیدار صمیمانه جمعی از هنرمندان با مسئولان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران روز یکشنبه ۲۰ فروردین ماه همزمان با گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی با حضور بیش از ۱۰۰ هنرمند از رشته‌های گوناگون در باغ موزه هنر ایرانی برگزار شد. 
 
کامبیز درمبخش، هنرمند فعال حوزه تجسمی که در رشته‌های گوناگونی مانند گرافیک، نقاشی، کاریکاتور، عکاسی فعالیت دارد، در حاشیه این نشست گفت: برای من خیلی جالب است که شهرداری به طور وسیع از گرافیست‌ها در سطح شهر استفاده می‌کند که کار بسیار مهمی است، چون مردم هر روز با گرافیک سر و کار دارند و گرافیک جزئی از هنر روز جهان است. 
 
وی اضافه کرد: گرافیک در جهان امروز بیشتر از هر هنری با مخاطب در ارتباط است، چون خیلی از نقاشی‌ها را باید در گالری‌ها و موزه‌ها دید، ولی ما از همان نگاه اول که صبح بلند می‌شویم، همه چیز با گرافیک آغاز می‌شود. تبلیغات بانک‌ها یا همان اسکناس و سکه‌ای که در دستمان است، کار یک هنرمند گرافیست است.
 
درمبخش گرافیست‌ها را از هنرمندان برجسته روزگار ما دانست و عنوان کرد: گرافیست‌ها نه تنها احتیاجات ما را برطرف می‌کنند، بلکه از لحاظ بصری نیز مانند هنر نقاشی ما را سرگرم می‌کنند. شهرداری تهران و سازمان فرهنگی هنری کارهای خیلی خوبی در حوزه گرافیک انجام داده‌اند که شهر را زیباتر از قبل کرده است. حسن این قضیه این است که هنرمندان جوانی که به گالری‌ها راه پیدا نمی‌کنند، می‌توانند خودشان را نشان دهند.
 
گرافیک بیش از هر هنری با شهروندان در ارتباط است/ ستایش از عملکرد شهرداری تهران در بهره‌بردن از گرافیک

وی ادامه داد: به نظرم ارتباط با هنرمندان باید خیلی زود شروع شود و نگذارند برای دقیقه ۹۰، چون هنرمندان برای خلاقیت و فکر کردن وقت نیاز دارند. همیشه در کشور ما همه چیز را می‌گذارند برای لحظه آخر و همه چیز سریع انجام می‌شود. نکته دیگر این است که هیئت انتخابی که هنرمندان را برای همکاری انتخاب می‌کند، باید کارایی خیلی بالایی داشته باشد که بتواند خوب را از بد تشخیص دهد. 
این هنرمند باسابقه در پایان گفت: پیشنهاد می‌کنم سازمان فرهنگی هنری از هنرمندان معروف و شناخته‌شده بیشتر در گالری‌ها و نمایشگاه‌ها استفاده کند. هنرمندی که صاحب‌نام است، می‌تواند اثر بهتری خلق کند چون تجربه این کار را دارد. ممکن است گران‌تر باشد، ولی اثر بهتری می‌آفریند.

مطالب مرتبط
نظر شما