پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۲۴
کد خبر: ۹۲۱۵۸
|
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
رییس فرهنگ‌سرای فردوس گفت: کیفی‌سازی برنامه‌ها و خدمات به منظور جلب رضایت حداکثری مخاطبان، رویکرد مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵ در سال جاری است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بیژن پورمند مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ و رییس فرهنگ‌سرای فردوس با بیان این‌که در تعطیلات نوروزی امسال، برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در قالب فرهنگسرای نوروز برگزار شد، اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که در راستای تکریم و رضایت شهروندان، برنامه‌ریزی، نظم و اطلاع‌رسانی مناسب، مؤثر و به موقعی داشته باشیم و هم‌چنین با شناخت نقاط قوت و ضعف و شناسایی تهدیدها و فرصت‌های موجود، گام‌های مثبتی برای رفع ضعف‌ها و تقویت قوت‌ها در ارایه خدمات و اجرای برنامه‌ها برداریم تا بتوانیم با استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و منابع، بهتر از گذشته در خدمت مخاطبان علاقه‌مند باشیم.
   
مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵ عملکرد کتابخانه‌های منطقه در تعطیلات نوروزی را قابل‌تحسین دانست و با اشاره به فعالیت سه کتابخانه در نوروز گفت: علاوه بر اجرای برنامه‌های فرهنگی حول محور کتاب و کتابخوانی، کتابخانه‌های منطقه نسبت به ارائه خدمات سالن‌های قرائت با ظرفیت حداکثری اهتمام داشتند.
   
وی افزود: کتابخانه‌های منتخب مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵، برای ارائه خدمات در تعطیلات نوروزی شامل کتابخانه‌های فردوس، شیخ هادی نجم‌آبادی (فرهنگسرای معرفت) و شهدای حصارک در این روزها بیش از ۲ هزار جلد کتاب گردش منابع، بیش از ۲۰۰ نفر ثبت‌نام کننده جدید و بیش از ۵ هزار نفر مراجعه کننده داشته‌اند.
   
رییس فرهنگ‌سرای فردوس با اشاره به فعالیت فرهنگ‌سرای نوروز در بوستان میعاد که با استقبال چشمگیر شهروندان مواجه شد، گفت: این ویژه‌برنامه نوروزی هم‌راستا با اهداف سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با رویکردهایی چون: احسان، ساده زیستی، مهربانی، پاکیزگی، صله رحم، نشاط و شادی و...  با برپایی ایستگاه‌های تفریحی، ورزشی، هنری و فرهنگی اجرا شد.
  
وی با اشاره به رشد برنامه‌ها و مخاطبان برنامه‌های قرآنی و معارف اسلامی خاطرنشان کرد: برگزاری آیین‌ها و برنامه‌های هفتگی مذهبی همچون روضه عشق، انوار رحمانی، ستارگان پر فروغ، ضیافت الهی، کیمیای وصل، فتح خون، شور ملائک، نسیم رحمت، حرف‌های فیروزه‌ای(تفسیر آموزه‌های علامه جعفری)، شهر نماز، تدبر در قرآن، تفسیر موضوعی قرآن کریم، کارگاه‌های آشنایی با علوم قرآنی و احادیث، کلاس‌های حفظ موضوعی قرآن، آموزش روخوانی، روان‌خوانی، فصیح‌خوانی، تجوید از جمله فعالیت‌های قرآنی و معارف اسلامی این منطقه در فصل بهار است.
  
رییس فرهنگ‌سرای فردوس اضافه کرد: برگزاری سلسله برنامه‌های طلوع ماندگار به منظور نکوداشت مقام علمی و اخلاقی مفاخر ایران، اجرای محافل ادبی مختلف در سطح مراکز تابعه، برنامه‌های حول محور کتاب و کتابخوانی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و نیز برگزاری برنامه‌های متنوع و مختلف در حوزه سبک زندگی ایرانی - اسلامی، رسانه و خانواده، اجرای محافل طنز قند و نمک و نقل و نقل، برنامه سکانس(اکران و نقد و بررسی فیلم های روز)، اجرای نمایش، برپایی ایستگاه‌ها، نمایشگاه‌ها و ورک‌شاپ‌های هنری و جشنواره های موضوعی و مناسبتی همچون جشنواره فرهنگی هنری مسافر، ماه مهربانی، آدینه‌ها عیدند، برگزاری جشن در اعیاد دینی و ملی  و ... بخشی از برنامه‌های فصل بهار است که در مراکز فرهنگی هنری منطقه 5 اجرا خواهد شد.
 
مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵ شامل فرهنگسراهای فردوس و معرفت، مجتمع فرهنگی هنری نور، خانه‌های فرهنگ میثاق، آیه، باصفا، محصل، کتابخانه علامه جعفری و کتابخانه شهدای حصارک می‌شود.
نظر شما