جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۷
کد خبر: ۹۲۲۰۴
|
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
اکران دوم نوروزی سینماها از ابتدای اردیبهشت ۹۶ با نمایش شش فیلم جدید آغاز می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، قرارداد شش فیلم سینمایی برای اکران دوم نوروزی بسته شد که از ابتدای اردیبهشت ۹۶ در سینماهای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پردیس‌های سینمایی ملت، راگا، رازی و سینما چاپلین فرهنگسرای بهمن و سینما اشراق فرهنگسرای اشراق روی پرده می‌رود. 

از ویلایی‌ها تا امتحان نهایی

ویلایی‌ها به کارگردانی منیر قیدی بعد از گشت ۲ به کارگردانی سعید سهیلی در گروه سینمایی استقلال به نمایش در می‌آید. 

ویلایی‌ها قصه خانواده‌های فرمانده‌هان سپاه و ارتش در سال ۱۳۶۵ است. عزیز زن ۵۰ ساله‌ای است که همراه نوه‌هایش وارد مجموعه ویلاها می‌شود. الیاس نیز راننده بسیجی است که هر وقت وارد مجموعه می‌شود همه نگران این می‌شوند که شاید خبر شهادت یکی از فرمانده‌هان را بدهد. پس از مدتی سیما که عروس عزیز است از تهران می‌آید تا بچه‌های خود را به خارج از کشور ببرد.

طناز طباطبایی، پریناز ایزدیار، آناهیتا افشار، علی شادمان، صابر ابر و ثریا قاسمی بازیگران این فیلم‌سینمایی هستند.

اکران دوم نوروز با نمایش شش فیلم جدید آغاز می‌شود

برادرم خسرو به کارگردانی احسان بیگلری بعد از ماجرای نیمروز به کارگردانی حسین مهدویان در گروه سینمایی کوروش روی پرده می‌رود. 

خسرو، نقش اول این فیلم با بازی شهاب حسینی به اختلال دوقطبی مبتلاست و بنا بر شرایطی مجبور شده مدتی در منزل برادرش ناصر که یک دندانپزشک است زندگی کند.

علاوه بر حسینی، بیتا فرهی، ناصر هاشمی و هنگامه قاضیانی در این فیلم نقش آفرینی می‌کنند.

از ویلایی‌ها تا امتحان نهایی

نهنگ عنبر۲ به کارگردانی سامان مقدم در گروه سینمایی آفریقا بعد از فیلم آباجان به کارگردانی هاتف علیمردانی نمایش داده می‌شود.

قسمت دوم نهنگ عنبر ادامه‌ مستقیمی برای فیلم نهنگ عنبر است که دو سال پیش اکران شد و توانست بیش از ۷ میلیارد تومان فروش کند. در نهنگ عنبر۲، رضا عطاران و مهناز افشار بازیگران اصلی هستند و ویشکا آسایش، حسان نواب صفی، رضا ناجی، امیرحسین آرمان، سیروس گرجستانی و علی قربان‌زاد نیز به ایفای نقش پرداخته‌اند.

از ویلایی‌ها تا امتحان نهایی

 آشوب به کارگردانی کاظم راست‌گفتار بعد از یک روز بخصوص به کارگردانی همایون اسعدیان در گروه آزادی به نمایش در می‌آید. 

این فیلم داستان زندگی جوانی است که با نام مستعار آشوب در کافه‌های لاله‌زار خوانندگی می‌کند. آشوب‌های تاریخی و واقعی دهه ۱۳۲۰ باعث به وجود آمدن اتفاقاتی در زندگی آشوب می‌شود.

کوروش تهامی، لیلا اوتادی، یکتا ناصر، محمدرضا شریفی‌نیا، فرهاد آییش، داریوش کاردان، آتیلا پسیانی و همایون ارشادی بازیگران این فیلم هستند.

از ویلایی‌ها تا امتحان نهایی

فیلم نقطه کور به کارگردانی مهدی گلستانه بعد از فیلم سینمایی خوب، بد، جلف به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی در گروه زندگی اکران می‌شود. بر اساس آیین‌نامه شورای صنفی نمایش سقف ۱۰ هفته‌ای اکران فیلم خوب، بد، جلف چهارشنبه هفته آینده (۶ اردیبهشت) به پایان می‌رسد و فیلم سینمایی نقطه کور از آن زمان جایگزین این فیلم خواهد شد.

این فیلم داستان خسرو است که ۲۳ روز بر پهنه دریا و به دور از خانواده‌اش گذرانده است. او با دنیایی از ابهامات فکری که تمام مدت همراه او بوده وارد خانه‌اش در تهران می‌شود اما تمامی ذهنیت‌هایش عینیت یافته و قادر به مقابله با مسائل پیش آمده نیست.

محمدرضا فروتن، هانیه توسلی، شقایق فراهانی، محسن کیایی، خاطره اسدی، مریم بوبانی و نیکی مظفری بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

از ویلایی‌ها تا امتحان نهایی

همچنین فیلم سینمایی امتحان نهایی به کارگردانی عادل یراقی از چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه در گروه سینمایی آزاد نمایش داده می‌شود.

این فیلم روایتگر داستان یک معلم ریاضی است که برای تدریس خصوصی به خانه شاگردش می‌رود و همین امر باعث آشنایی او با مادر بچه می‌شود.

فیلمنامه این فیلم را مرحوم عباس کیارستمی نوشته و شهاب حسینی و لیلا زارع بازیگران اصلی آن هستند.

مجموعه‌های سینمایی شهرداری تهران، سینما گالری ملت واقع در بزرگراه نیایش، روبروی کردستان؛ پردیس سینمایی تماشا واقع در  یافت آباد غربی، میدان معلم، خیابان مداین؛ پردیس سینمایی راگا واقع در شهرری، اتوبان شهید آوینی، خیابان کریم شیرازی و سینما اشراق واقع در فرهنگسرای اشراق و سینما چاپلین واقع در فرهنگسرای بهمن میزبان علاقه‌مندان به هنر هفتم است.
برچسب ها: ۳۶۲۶
نظر شما