شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۱۷
کد خبر: ۹۲۲۰۶
|
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
رییس سازمان فرهنگی هنری:
محمود صلاحی در نخستین نشست شورای سیاستگذاری جشنواره رسانه‌های اجتماعی با تاکید بر اهمیت روزافزون شبکه‌های اجتماعی گفت: فضای مجازی امروز حقیقی‌ترین فضاست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نخستین جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره رسانه‌های اجتماعی ویژه شبکه‌های اجتماعی، کانال‌ها و صفحات پر مخاطب در شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی با حضور محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر خوراکیان معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی، سید مرتضی موسویان رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد، بهزاد تیمورپور رییس فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی و جمعی دیگر از کارشناسان مرتبط در دفتر رییس سازمان فرهنگی هنری برگزار شد.
   
فضای مجازی حقیقی‌ترین فضاست

بهزاد تیمورپور رییس فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی با بیان اینکه این جشنواره در فضای رسانه‌های اجتماعی کشور بسیار اثر گذار خواهد بود، درباره اهداف آن گفت: معرفی کانال‌ها و صفحات مفید و مناسب به مخاطبان، ایجاد جایگاهی برای ارزیابی کانال‌ها و صفحات، شناسایی و کشف استعداد‌های برتر در شبکه‌های اجتماعی، ایجاد انگیزه برای فعالیت مناسب و صحیح در شبکه‌های اجتماعی، کمک به رفع آسیب‌های ناشی از استفاده نامناسب از شبکه‌های اجتماعی از جمله اهدافی است که در این جشنواره پیگیری خواهد شد.
 
تیمورپور با بیان اینکه جشنواره رسانه‌های اجتماعی در بخش‌های داخلی و خارجی برگزار می‌شود، درباره دیگر اهداف آن ادامه داد: تقویت ظرفیت‌های رعایت اخلاق و حریم خصوصی در شبکه‌های اجتماعی، گسترش سطح و عمق تولید محتوای منطبق با ارزش‌های ایرانی و اسلامی، ترویج و رونق بخشیدن به تولید و انتشار محتوای مفید در شبکه‌های اجتماعی، ارتقای سطح دانش استفاده‌کنندگان شبکه‌های اجتماعی و به کارگیری قابلیت‌ها و ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی به عنوان رسانه‌ای فراگیر و موثر از دیگر اهداف مورد نظر این جشنواره است.
 
به گفته رییس فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی تعدادی از موضوعات و محورهای جشنواره شامل: انقلاب اسلامی، مقاومت و دفاع مقدس، زبان و ادبیات،‌ سلامتی و بهداشت، تندرستی و ورزش، طنز و سرگرمی، خانواده و سبک زندگی، کودک و نوجوان، کسب و کار و گردشگری می‌شود.

سید مرتضی موسویان، رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد، نیز با اشاره به تاثیرگذاری این جشنواره در سطح جامعه گفت: این جشنواره رویداد میمون و مبارکی است که کمک می‌کند کانال‌های مفید و در یک چارچوب مشخص با نوعی مجوز فعالیت کنند. چنانچه این عمل ادامه پیدا کند رتبه بندی مشخصی از شبکه‌های اجتماعی به دست می‌آید.
  
فضای مجازی حقیقی‌ترین فضاست

فضای مجازی حقیقی‌ترین فضاست
 
محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری در این نشست ضمن خوش‌آمد گویی به حاضران گفت: بهترین تعبیری که از فضای مجازی شده است و نشانگر اهمیت بالای آن است، همان است که مقام معظم رهبری فرمودند که اگر من مسئولیت رهبری را نداشتم مسئولیت فضای مجازی را به عهده می‌گرفتم. از نظر من نیز فضای مجازی امروز حقیقی‌ترین فضاست و از این فضا حقیقی‌تر جایی نداریم.
  
وی ضمن اشاره به موفقیت اجرای برنامه‌های مشارکتی ادامه داد: از فضای مجازی هم تاثیر مثبت و تاثیر منفی می‌توان گرفت. باید نسبت به این فضا جدی بود و آن را مجازی نگاه نگنیم. فضای مجازی حقیقتی جدی و پرکار و همیشه حاضر است که این جشنواره نیز به ارتقای آن کمک می کند. باید برای ادامه دار بودن این جشنواره تلاش کرد و مجری جشنواره و مشارکت‌ کننده‌های آن در حمایت از آن همراه باشند.

 جشنواره رسانه‌های اجتماعی ارتباط با بخش خصوصی را افزایش می‌دهد
 
امیر خوراکیان معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی در انتهای این نشست ضمن تشکر از برگزاری این جشنواره گفت: مشارکت در اجرای برنامه‌ها باعث می‌شود که ضریب موفقیت بالاتر برود. نکته مثبت دیگر این جشنواره این است که گاهی پیش می‌آید که خیلی از کارها در سیستم دولتی قابل اجرا نیست و یا خیلی سخت اجرایی می‌شود اما همان کار در بخش خصوصی راحت و آسان قابل اجراست. جشنواره رسانه‌های اجتماعی ارتباط با بخش‌های خصوصی را افزایش می‌دهد و باعث شناخت ظرفیت‌ها و امکانات می‌شود و سازمان‌های مردم نهاد نیز فعال می‌شود.
 
جشنواره رسانه‌های اجتماعی اردیبهشت‌ماه تا تیرماه از سوی سازمان فرهنگی هنری و با مشارکت مرکز ملی فضای مجازی و مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.


نظر شما