پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۳۰
کد خبر: ۹۲۲۲۶
|
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
طرح «دوشنبه‌های قرآنی» در سال ۹۶ نیز با استقبال مخاطبان در مراکز فرهنگی هنری مناطق ۲۲ گانه برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، طرح «دوشنبه‌های قرآنی» که از شهریور سال ۹۵ آغاز به کار کرده بود، در سال جدید نیز ادامه دارد. در این طرح که با همکاری معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری و فرهنگ‌سرای قرآن در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران برگزار می‌شود، هر دوشنبه در یکی از مساجدی که از طرف مدیریت فرهنگی هنری منطقه انتخاب شده است، در فاصله زمانی میان نماز مغرب و عشا یک صفحه از قرآن تلاوت شود.

تلاوت آیات به صورت مجلسی است و یکی از قاریان برگزیده این وظیفه را بر عهده خواهد داشت. علاوه بر تلاوت یک صفحه از قرآن یکی از آیه‌های برگزیده آن صفحه انتخاب می‌شود و در قالب بروشور ترجمه و تفسیر آن آیه به همراه سه سؤال آورده می‌شود. این بروشورها میان مخاطبان توزیع می‌شود و در پایان به کسانی که پاسخ درست داده باشند، به قید قرعه جوایزی اهدا می‌شود. 
 
معیارهای انتخاب مسجد در هر منطقه استقبال عمومی از مسجد، همکاری امام جماعت با مرکز فرهنگی هنری، میزان فعالیت مسجد و مکان آن است و علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از جزئیات برنامه «دوشنبه‌های قرآنی» به مراکز فرهنگی هنری نزدیک به محل سکونت خود مراجعه کنند. 

نظر شما