جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۲
کد خبر: ۹۲۲۳۸
|
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
نمایشگاه خوشنویسی استاد ناصر جواهرپور با عنوان «سخن عشق» جمعه یکم اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ در باغ موزه هنر ایرانی برگزار می‌شود.
نمایشگاه «سخن عشق» ناصر جواهرپور در باغ موزه هنر ایرانیبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، استاد ناصر جواهرپور متولد سال ۱۳۲۲ در اصفهان یكی از استادان برجسته خوشنویسی ایران است، هنرمندی كه نامش پیش از آن‌كه با مركب و قلم بر سر زبان بیفتد به تنها وارث خط ناخنی در ایران مشهور است. وی خط نستعليق را نزد استادانی همچون سيد حسين و حسن ميرخاني و خط ناخنی را از مرحوم میرزا ولی كیمیا قلم، آخرین بازمانده خط ناخنی كه پیش از انقلاب درگذشته آموخته است.

در کارنامه فعالیت‌های این استاد گرانقدر حضور در جشنواره‌های مختلف و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی همچون نمایشگاه «خط ناخنی و نستعلیق» موزه رضا عباسی، «خط ناخنی و مجموعه ای از خطوط قدیمی» موزه هنرهای معاصر، «خط نستعلیق» نگارستان خط، «خط ناخنی و قلمی» گالری خروش، «خط ناخنی و قلمی و نقاشی خط» لاهور پاکستان، ابوظبی، شارجه امارات، لندن و ... به چشم می‌خورد.

خط ناخنی گونه‌ای از خوشنویسی است که در آن به جای استفاده از جوهر و قلم، با فشردن کاغذ در بین دو ناخن انگشت میانی و شست، کاغذ را تغییر شکل می‌دهد و بدین ترتیب کلمات شکل می‌گیرند.

علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ساعت ۹ تا ۲۱ همه روزه تا ۱۳ اردیبهشت‌ماه به باغ موزه هنر ایرانی واقع در میدان تجریش، خیابان دربندی( مقصود بیک)، سه راه دکتر حسابی، شماره ۳۰، مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاع بیشتر با شماره ۲۲۶۸۶۰۶۳ تماس بگیرند.


نظر شما