جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۴۶
کد خبر: ۹۲۲۶۷
|
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
همزمان با سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انجام می‌شود
عملیات ساخت غرفه‌های هشتمین فرهنگ‌سرای کتاب سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با پیش‌بینی فضاسازی و برنامه‌های فرهنگی ویژه برای کودکان در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمد حسین صداقت‌فر، مدیر کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری هم زمان با تحویل فضا و غرفه‌های فرهنگ‌سرای کتاب در شهر آفتاب گفت: فضای فرهنگ‌سرای کتاب در متراژ نزدیک به هزار و ۵۰۰ مترمربع برای ایجاد غرفه‌ها، صحنه، بخش استقرار میهمانان و مخاطبان و ... تحویل سازمان فرهنگی هنری شده است و از امروز کار اجرایی ساخت غرفه‌ها آغاز خواهد شد.
  
صداقت‌فر با تشریح اهداف فرهنگ‌سرای کتاب در جذب مخاطبان به کتابخوانی و عضویت در کتابخانه‌ها گفت: فرهنگ‌سرای کتاب امسال نسبت به سال‌های گذشته تغییراتی از نظر بصری و فضاسازی و نیز محتوا خواهد داشت که از آن جمله می‌توان به احداث پارک کتاب کودک اشاره کرد. 
  
وی افزود: یکی از کارآمدترین راه‌کارها برای ترویج فرهنگ مطالعه ایجاد دغدغه و حساسیت در خانواده‌ها نسبت به مسئله مطالعه و انس با کتاب است که در فرهنگ‌سرای کتاب امسال در قالب برنامه‌های پارک کتاب کودک و مشاوره به آن پرداخته می‌شود.
  
صداقت‌فر اظهار امیدواری کرد که با توجه به تنوع برنامه‌ها، کیفیت بسته‌های فرهنگی پیش‌بینی شده و میهمانان و کارشناسان حاضر در نشست‌ها، میزان استقبال مخاطبان از فرهنگ‌سرای کتاب امسال رشد محسوسی داشته باشد. 
 
مدیر کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی در پایان ضمن غنیمت شمردن فرصت فرهنگ‌سرای کتاب برای فعالیت‌های فرهنگی گفت حضور قابل توجه والدین و فرزندان در نمایشگاه کتاب نشان دهنده حضور کتاب در سبد فرهنگی خانواده‌هاست و امیدواریم که با بهره‌مندی از برنامه‌های فرهنگ‌سرای کتاب، این موضوع اثربخشی و کارآمدی افزون‌تری پیدا کند.
 
هشتمین دوره فرهنگ‌سرای کتاب هم زمان با سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های شهر آفتاب برپا خواهد شد.
نظر شما