جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۴۱
کد خبر: ۹۲۲۷۴
|
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
در نشست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری با مدیران فرهنگی هنری منطقه ۸ مطرح شد
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نشست هم‌اندیشی با مدیران فرهنگی هنری منطقه ۸ به تبیین اولویت‌های فرهنگی پرداخت و بهترین راه برنامه‌ریزی و ایجاد برنامه‌های فرهنگی را نیازسنجی و رفع نیازهای مناطق دانست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام حسن ناصری پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری صبح پنجشنبه ۳۱ فروردین ماه در نشست هم‌اندیشی با مدیران فرهنگی هنری منطقه ۸ در فرهنگ‌سرای گلستان با بیان اینکه مؤمن باید از تمام لحظات ماه رجب نهایت استفاده را ببرد، اظهار کرد: از فرصت‌های مهم در طول زندگی انسان شب‌ها و روزها، خلوت‌ها، شب زنده داری‌ها، گریه و تضرع به درگاه خداوند در ماه رجب است. حقیقتاً هم در این ماه خداوند در ازای عمل کم مؤمن به او ثواب کثیر عنایت می‌کند.

حجت‌الاسلام ناصری پور با بیان اینکه یکی از عیوبی که در سازمان فرهنگی هنری وجود دارد سیستم صفی و ستادی است، گفت: بعضی گفتمان‌ها ساز و کار عملیاتی را با خود به همراه دارد، شاید به این دلیل است که از نظر صف و ستاد اتفاق خوبی در سازمان نیفتاده است و من هم شخصاً اعتقادی به این روش ندارم، اما چون کل سازمان با توجه به ظرفیتی که بر اساس آن راه‌اندازی می‌شود استمرار دارد، به ثمر می‌نشیند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی بیان کرد: در حوزه فرهنگی وقتی حضرت آقا از تعبیر افسران جنگ نرم استفاده می‌کند، حقیقتاً تعبیر مهمی است. ما روی بعضی از نکات و تعابیر دقت نمی‌کنیم. در سال ۸۳ وقتی حضرت آقا در دانشگاه سمنان عنوان می‌کنند ما امروز از تهاجم و شبیخون فرهنگی عبور کردیم و با یک جریانی به اسم ناتوی فرهنگی روبه‌رو هستیم، اگر همان زمان دقت می‌شد دیگر سال ۸۹ مسئولان فرهنگی از هجمه سنگین ماهواره‌ها و فضای مجازی گلایه نمی‌کردند. 

وی افزود: همان روز معنای کلام رهبری کاملاً مشخص بود که ناتوی فرهنگی به چه معناست؛ یعنی چند کشور هم‌پیمان شده‌اند که یک سری باورها و اعتقادات را از بین ببرند که در نتیجه آن فرهنگ مقاومت و فرهنگ شیعه کاملاً از بین برود.

ناصری پور یادآور شد: بهترین راه در برنامه‌ریزی و ایجاد برنامه‌های فرهنگی این است که در همین ماه‌های ابتدایی سال جدید سراغ مناطق برویم و به هر منطقه بگوییم که ایده ما برای رفع نیازهای منطقه شما این است و در مقابل نظر آنها را بپرسیم.
 
وی عنوان کرد: بپذیریم که بعضی برنامه‌ها در منطقه‌ای جواب می‌دهد و ممکن است در منطقه دیگر بازتابی به اندازه منطقه اول نداشته باشد. مثلاً ممکن است آقای امین زاده در منطقه ۸ برنامه‌ای را برای اقلیت‌های مذهبی اجرا کنند که در منطقه‌هایی که اقلیت‌های مذهبی ندارند کارآیی نداشته باشد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه امروز فضای مجازی همه مرزها، دیوارها و حتی بن‌بست‌هایی که در کشور ما وجود داشته است را از بین برده است، عنوان کرد: امروز پرمخاطب‌ترین کانال‌های فضای مجازی مربوط به پوشاک، دکوراسیون و کلاً سبک زندگی و پوشش شیک است و همه از هر طبقه و قشری عضو آن هستند. حالا در نظر بگیرید همه از هر سطح اقتصادی عضو این کانال‌ها هستند. در سایر سطوح فرهنگی هم شرایط دقیقاً همین طور است و به همین دلیل است که من معتقدم یک سری موضوعات و مسائل در حوزه فرهنگ وجود دارد که مختص منطقه ۸ است و این منطقه باید در این حوزه‌های خاص تصمیم بگیرد.

نظر شما