پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۰۰
کد خبر: ۹۲۲۷۶
|
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
کتابخانه شیخ مفید نشست دمی با گلستان را با مشارکت آموزش و پرورش منطقه ۲۲ در دبیرستان فنی حرفه‌ای نرجس 3 اردیبهشت ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌کند.
به گزارش روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه ۲۲ به مناسبت بزرگداشت  شیخ اجل سعدی شیراز‌ «نشست دمی با گلستان» از طرف کتابخانه شیخ مفید در دبیرستان فنی حرفه‌ای نرجس  منطقه ۲۲ برگزار می‌شود.   

سعدی شیرازی (۶۰۶ - ۶۹۰ هجری قمری) شاعر و نویسندهٔ پارسی‌گوی نامدار ایرانی است. نامِ کاملِ او ابومحمّد مُشرف‌الدین مُصلح بن عبدالله بن مشرّف و تخلص او سعدی است. او در نظامیه بغداد -که مهم‌ترین مرکز علم و دانش آن زمان به حساب می‌آمد- تحصیل کرد و پس از آن به‌عنوان خطیب به مناطق مختلفی از جمله شام و حجاز سفر کرد. وی سپس به زادگاه خود شیراز برگشت و تا پایان عمر در آنجا اقامت گزید. آرامگاه وی در شیراز واقع شده که به سعدیه معروف است.

در این برنامه پری رضوی، نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان در این برنامه با خوانش داستانی متناسب با گروه سنی کودکان، آن‌ها را با فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی آشنا می‌کند، کتابخانه شیخ مفید با دارا بودن بیش از ۱۲۰۰۰ جلد در زمینه‌های مختلف فرهنگی هنری پاسخگوی علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.  کتابخانه شیخ مفید در میدان المپیک، بلوار امیر کبیر، بلوار کاج، سروستان نهم پلاک ۹۹ واقع است و برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن ۴۴۷۳۲۶۵۱ تماس بگیرید.


نظر شما