سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : ۱۵:۰۵
کد خبر: ۹۲۳۰۰
|
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
کانون نجوم شباهنگ وابسته به مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۵ همزمان با روز جهانی نجوم ایستگاه «مهر، بانی آسمان» در آسمان نمای گنبد مینا بوستان آب و آتش برپا می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جمعه، ۲۸ آوریل ۲۰۱۷ برابر با ۸ اردیبهشت ۹۶ به عنوان روز جهانی نجوم اعلام و شعار امسال «solar eclipse» در نظر گرفته شده که در ایران با عنوان «مهربانی آسمان» نام‌گذاری گردیده است.
 
معرفی کانون نجوم شباهنگ، ارائه اطلاعات نجومی به عموم مردم، برگزاری مسابقه نجومی، رصد آسمان با تلسکوپ، ساخت ساعت آفتابی، سخنرانی مژده دلیرشارمی با موضوع بررسی حیات در سیاره مریخ، نمایش فیلم و عکس‌های نجومی، نقاشی کودکان، ساخت ماکت‌های نجومی و ... از جمله برنامه‌های ایستگاه مهر، بانی آسمان است.
 
علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از برنامه‌های روز جهانی نجوم می‌توانند جمعه هشتم اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۰ تا ۲۰ به آسمان‌نمای گنبد مینا در بوستان آب و آتش مراجعه کنند.
 
همچنین شهروندان به منظور کسب اطلاعات از برنامه‌های فرهنگ‌سرای فردوس می‌تواند به این مرکز واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات مراجعه و یا با شماره ۴۴۰۵۸۹۰۰ تماس بگیرند.
نظر شما