سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : ۰۶:۲۴
کد خبر: ۹۲۳۰۱
|
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
نمایشگاهی با عنوان «از آنان تا من» حاصل آثار جمعی از دانشجویان تصویرسازی دانشگاه تهران زیر نظر استاد مهنوش مشری تا ۱۰ اردیبهشت در نگارخانه مریم دایر است.
نمایشگاه «از آنان تا من» در نگارخانه مریمبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جمعی از دانشجویان تصویرسازی دانشگاه تهران زیر نظر استاد مهنوش مشیری آثار خود را با عنوان «از آنان تا من» در نگارخانه مریم به نمایش گذاشته‌اند.
 
در این نمایشگاه حدود ۵۰ اثر ارائه شده و تلاش بر نگاهی نو نسبت به نقاشی‌های کلاسیک دوران رنسانس است.
 
استاد مشیری در بیانیه این نمایشگاه چنین می‌نویسد: «اگرچه آثار به نمايش درآمده، وامی است كه از آثار هنرمندان به‌نام ناتوراليست، كلاسيست و رئاليست‌های رنسانس گرفته شده، ولی منظور، شباهت دو «صورت» با هم نبوده است. بلكه تجلّیِ معناي جديدی است در قالب «صورتی»  كاملاً نو و متفاوت.»
 
در حقیقت هدف از برگزاری این نمایشگاه، تحلیل و بررسی سیر تفکر و تحول هنرمند از آغاز تا انجام است؛ از همان نخستین روز بدویت تا به امروز _روزگار انسان معاصر. در این میان آنچه دو سر این کلاف را بر هم گره زده است عصر طلایی رنسانس است و نمایشگاه نام برده سعی بر گشودن این گره و نقطه عطف تاریخ هنر دارد؛ تلاش برای آغاز از یک نقطه و پایان یافتن در آن؛ از بدویت انسان غار نشین تا بدویت انسان معاصر. از آنان تا من.

این نمایشگاه که شامل آثاری از یاسمن امامی، بهار کیامقدم، ندا قندهاریون، سهیل سراجی و علی صابونچی است تا یکشنبه، دهم اردیبهشت از ساعت ۱۱ تا ۱۸ به جز روزهای تعطیل در نگارخانه مریم میزبان علاقه‌مندان است.

نظر شما