چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۴۳
کد خبر: ۹۲۳۷۰
|
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
نمایشگاه هنر حقیقت، نیکخواهی، بردباری با نمایش ۲۵ اثر از ۱۷ هنرمند از کشورهای ایران، استرالیا، ژاپن، کانادا، تایوان و چین در نگارخانه آفرینش نقش برپا شده است.
برپایی نمایشگاهی با موضوع هنر، فرهنگ باستانی و حقوق انسانیمحمود صادقی مدیر اجرایی نمایشگاه هنر حقیقت، نیکخواهی، بردباری در گفت‌وگو به رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، درباره این نمایشگاه توضیح داد: این نمایشگاه حاصل کار ۱۷ هنرمند از کشورهای ایران، استرالیا، ژاپن، کانادا، تایوان و چین است که در مجموعه هنری حقیقت، نیکخواهی و بردباری در نیویورک برگزار شد که تقاضا دادیم به کشور ایران نیز نمایندگی بدهند. به طور کلی این نمایشگاه ۷۰ اثر دارد که ۲۵ تا از آن در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.
 
صادقی درباره موضوع این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه سه هدف دارد: هنر، فرهنگ باستانی و حقوق انسانی. موضوع هنر به احیای دوباره هنر رئال و کلاسیک اشاره می‌کند. موضوع فرهنگ باستانی نیز همانطور که از نامش پیداست به موضوع احترام به سنن قدیمی و باستانی در قومیت و ملیت و فرهنگ‌های خاص اشاره دارد. موضوع حقوق انسانی هم بیشتر بر می‌گردد به اتفاقاتی که در دولت چین رخ داده است. این دولت کمونیست است و مسلمانان و بسیاری دیگر از مذاهب را تحت فشار قرار می‌دهد. در این موضوع این اتفاقات مورد نظر قرار گرفته است.

وی در توضیح بیشتر موضوع حقوق انسانی ادامه داد: این موضوع یک اطلاع رسانی درباره آن مسائلی است که حقوق بشر را نقض می‌کند. متاسفانه سازمان‌های حقوق بشر نیز که داعیه دفاع از حقوق مردم را دارند در این راستا کاری نکرده اند. آنها معمولا در زمینه‌هایی که منافعشان باشد همه کاری می‌کنند اما در این زمینه هیچ نکرده‌اند.

صادقی درباره استقبال از این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه هشتمین بار است که در ایران برگزار شده است و ۴ دوره آن در تهران بوده است. برگزاری نمایشگاه در فرهنگسرای بهمن، گالری بهدادو نگارخانه جامعه مهندسین از جمله مکان‌هایی بود که این نمایشگاه را برگزار کردیم. خوشبختانه استقبال خیلی خوبی نیز از سوی هنرمندان و استادان شکل گرفت.  در شهر مشهد نیز نزدیک به شش هزار نفر از استادان هنر و دانشگاهیان حمایت کردند. در عسلویه نیز از این نمایشگاه بیش از چهار هزار نفر دیدن کردند. در اصفهان نیز بیش از ده هزار نفر بازدید از این نمایشگاه را تجربه کردند.

این نمایشگاه تا ۱۷ اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۹ به نشانی: فلکه دوم تهرانپارس، خیابان جشنواره، فرهنگ‌سرای اشراق برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۷۷۳۵۴۷۳۵ تماس بگیرند.

برچسب ها: ۳۶۴۳
نظر شما