پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۲۲
کد خبر: ۹۲۴۱۶
|
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
تفاوت‌های شخصیت‌پردازی در فیلم و کتاب «ماتیلدا» با حضور هدیه شریفی و رضوان خرمیان چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت ۱۶ در نشست «کتابخوانی دسته‌جمعی نوجوانان» فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی بررسی می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «کتابخوانی دسته‌جمعی نوجوانان» از برنامه‌های ترویج کتابخوانی بین کودکان و نوجوانان است که از سال ۱۳۹۵ هر دو هفته یک بار چهارشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود و با شروع سال جدید همچنان ادامه دارد.

«کتابخوانی دسته‌جمعی نوجوانان» به همت رضوان خرمیان، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان برگزار می‌شود و در هر جلسه یک کتاب برای مطالعه به نوجوانان پیشنهاد داده می‌شود. بچه‌ها در طول دو هفته کتاب را تهیه و مطالعه می‌کنند، سپس در برنامه «کتابخوانی دسته‌جمعی نوجوانان» که با حضور نویسنده یا مترجم کتاب برگزار می‌شود، نظرات و پرسش‌هایشان را درباره اثر خوانده‌شده مطرح می‌کنند.

این هفته تفاوت‌های شخصیت‌پردازی در فیلم و کتاب «ماتیلدا»  بررسی می‌شود.

«ماتیلدا» عنوان داستانی است از رولد دال که در آن کتاب‌خوانی ماتیلدا او را به فردی شگفت‌انگیز و جالب توجه تبدیل می‌کند. این داستان برای گروه‌های سنی ج و د نوشته شده است و در آن از خواندن به عنوان عملی رهایی‌بخش یاد شده است که ماتیلدا به واسطه آن از آسیب و گزند خانواده‌اش که بسیار با او نامهربان هستند، آسوده می‌شود.

این کتاب رولد دال که از تصویرگری کوئنتین برخوردار است، با ترجمه محبوبه نجف خانی توسط نشر چشمه راهی بازار شده است.

نشست «کتابخوانی دسته‌جمعی نوجوانان» از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی به نشانی پاسداران، خیابان ناطق نوری، میدان قبا برگزار خواهد شد.

نظر شما