شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۷
کد خبر: ۹۲۴۳۰
|
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
فرهنگسرای خاتم(ص) در ادامه برگزاری سلسله ویژه برنامه‌های شجره طیبین، نشست حلقه‌های صالحین را به مناسبت اعیاد شعبانیه برگزار کرد.
نشست حلقه‌های صالحین به مناسبت اعیاد شعبانیهبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در نشست حلقه‌های صالحین به مناسبت اعیاد شعبانیه که سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت به مناسبت ولادت حضرت امام زین العابدین(ع) همزمان با نماز ظهر و عصر برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین حمید حیدری امام جماعت فرهنگسرا در باره فضیلت ماه شعبان و اعیاد شعبانیه برای کارکنان بسیجی منطقه سخنرانی کرد.

حیدری گفت: در فرازی از صلوات شعبانیه عرض می‌کنیم  خدایا قلب ما را با طاعات و عبادت خودت آباد کن. قلب ما به واسطه کدورت‌هایی که از گناه زنگار گرفته سیاه و خراب شده پس با عبادت قلب ما  را آباد و روشن بگردان.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند من یک روزی از حضرت امام پرسیدم بین این ادعیه که ارائه شده کدام را بیشتر دوست می‌دارید. فرمودند دعای کمیل و مناجات شعبانیه که اتفاقا ورود این دعا در ماه شعبان است. در مناجان شعبانیه می‌گوییم : إِنْ أَدْخَلْتَنِي النَّارَ أَعْلَمْتُ أَهْلَهَا أَنِّي أُحِبُّكَ -  اگر مرا وارد دوزخ كنى، به اهل آن آگاهى دهم كه تو را دوست دارم و در دعای کمیل هم عرض می‌کنید  لَئِنْ تَرَكْتَنِي نَاطِقاً لَأَضِجَّنَّ إِلَيْكَ بَيْنَ أَهْلِهَا ضَجِيجَ الْآمِلِينَ (الْآلِمِينَ) وَ لَأَصْرُخَنَّ إِلَيْكَ صُرَاخَ الْمُسْتَصْرِخِينَ وَ لَأَبْكِيَنَّ عَلَيْكَ بُكَاءَ الْفَاقِدِينَ اگر مرا در سخن گفتن آزاد بگذاری در ميان اهل دوزخ به پيشگاهت سخت ناله سر دهم همانند ناله آرزومندان و به درگاهت بانگ بردارم، همچون بانگ آنان كه خواهان دادرسى هستند و هر آينه به آستانت گريه كنم چونان كه مبتلا به فقدان عزيزى باشند و صدايت میزنم.

نشست حلقه‌های صالحین به صورت ماهانه با هدف روشنگری اعضای بسیج و ایجاد ارتباط معنوی خاص بین آنان و هم چنین گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی به صورت ماهانه و همزمان با مناسبت‌های دینی برگزار می‌شود.
نظر شما