جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۰۳
کد خبر: ۹۲۴۵۹
|
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
نمایشنامه‌خوانی «پلیکان» به کارگردانی رضا تفکری در فرهنگسرای گلستان به اجرا درمی‌آید.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشنامه «پلیکان» نوشته آگوست استریندبرگ نمایشنامه نویس مطرح و شهیر سوئد با ترجمه جواد عاطفه بصورت رایگان اجرا می‌شود.
 
یوهان اگوست استریندبرگ داستان کوتاه، رمان و نمایشنامه نویس پرکار سوئدی است که در کنار هنریک ایبسن، سورن کیرکگارد و هانس کریستین آندرسن از مهمترین و تأثیرگذارترین نویسندگان اسکاندیناوی به‌شمار می‌آید. استریندبرگ یکی از بنیان‌گذاران تئاتر مدرن شمرده می‌شود و در وطنش به شکسپیر سوئد معروف بود. او استاد مسلم اکسپرسیونیسم در تئاتر است.
 
استریندبرگ از پیشگامان نوگرایی در ادبیات سوئد بود. مجموعه آثارش در زبان سوئدی به ۵۵ اثر می‌رسد. از وی کتاب‌ها و نمایشنامه‌های متعددی به فارسی ترجمه و چاپ شده است؛ از جمله پدر، تودۀ هیزم، پلیکان و سونات اشباح ،ماجراها ، تقدیرهای سوئدی ، متأهل ، سفر پیتر خوش‌شانس ، پدر ، بانو جولیا ، طلبکارهابه سوی دمشق و ... 
 
داستان نمایشنامه «پلیکان» روایت کننده اتفاق‌های مابین مادر و دو فرزندش ـ یک پسر و یک دختر ـ و همسر دختر، از فردای خاکسپاری پدر خانواده است. پدری که به دلیل بدرفتاری‌های مادر در ناامیدی کامل می‌میرد. مادر فقط ادای مادری دارد و حتی غذا را نیز از فرزندانش دریغ کرده است.
 
نمایشنامه «پلیکان» اثر آگوست استریندبرگ و ترجمه جواد عاطفه با شمارگان هزار و 100 نسخه، 88 صفحه و بهای 6 هزار و 600 تومان از سوی نشر افراز روانه کتابفروشی‌ها شده است.
 
رضا تفکری ، پگاه فولادی ، پریسا صنیعی ، همایون ظفرپور و محمد خبوشان از عوامل اجرایی نمایشنامه‌ " پلیکان " هستند.
 
نمایشنامه‌ " پلیکان " شامگاه شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ساعت 19:30  در فرهنگ‌سرای گلستان به صورت رایگان اجرا می‌شود. 
نمایش فوق در فرهنگسرای گلستان به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک خوانش نقد و بررسی می شود . علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 77815173 تماس بگیرند .

نظر شما