چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۶
کد خبر: ۹۲۴۹۳
|
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
رییس فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های مجازی و قائم مقام معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برنامه‌های امسال سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در هشتمین فرهنگ‌سرای تهران و تمایز آن با سال گذشته گفت.
تیمورپور: «پارک کتاب» به فرهنگسرایی در جنوب شهر تهران منتقل می‌شودبهزاد تیمورپور عضو شورای سیاست‌گذاری هشتمین فرهنگسرای کتاب در سی‌امین نمایشگاه بین المللی کتاب در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ در اشاره به هدف از برگزاری هشتمین فرهنگ‌سرای کتاب بیان کرد: هشت سال است که از برپایی فرهنگ‌سرای کتاب می‌گذرد که برپایی این فرهنگ‌سرای کتاب برای سازمان فرهنگی هنری تبدیل به ضرورت شده است. در واقع نمایشگاه بین المللی کتاب بزرگترین رویداد نمایشگاهی کشور است که نظیر این نمایشگاه با این میزان استقبال مردم در نمایشگاه‌های دیگر حتی نمایشگاه تخصصی صنعتی هم شاهد نیستیم. 

وی ادامه داد: سازمان فرهنگی هنری با توجه به اساسنامه و نوع خدمت و فعالیتی که در نظر دارد برای داشتن برنامه‌ای دقیق، فعال و موثر ناگزیر از حضور در این نمایشگاه و ارتباط بیشتر با مردم است. در مدت هشت سال برپایی فرهنگسرای کتاب با برپایی سالن‌ها و غرفه‌های متعدد یک معامله فرهنگی بین مخاطبان روی می‌دهد و یکی از خدماتی که در طول سال به مردم ارائه می‌شود به صورت ویژه در این مدت با کیفیت بهتر و شرایط بهتر در اختیار مردم قرار می‌گیرد. از این رو دریافت آخرین نظرات مردم در رابطه با حوزه کتاب در مسیر سیاست‌گذاری‌های سازمان فرهنگی هنری همواره مورد توجه بوده است. در طول نمایشگاه تعامل با نویسندگان و شاعران مختلف و افرادی که صاحب تفکر و ایده نو از نزدیک میسر می‌شود و نیازها سنجیده می‌شود و معایب و محاسن حوزه کتاب بررسی می‌شود.

رییس فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های مجازی برپایی «پارک کودک» در هشتمین فرهنگ‌سرای کتاب را از برنامه‌های شاخص و نو این دوره از فرهنگ‌سرای کتاب دانست و گفت: در «پارک کودک» همه بخش‌های مربوط کودک همچون سینما کودک، کتابخانه کودک، نجوم، حیوانات شناسی، مشاوره، بازی، سرگرمی و چند بخش دیگر در نظر گرفته شده است تا فضایی تخصصی برای کودکان همراه با سرگرمی و نشاط باشد. قرار است که این مجموعه پارک کودک به یکی از فرهنگ‌سراهای جنوب شهر تهران منتقل شود و بهره‌برداری از این وسایل در آنجا ادامه بیابد. 

عضو شورای سیاست‌گذاری هشتمین فرهنگ‌سرای کتاب نسبت به تفاوت این دوره نسبت به دوره‌های پیشین گفت: تقریبا تمامی غرفه‌های سال گذشته در این دوره نیز حضور دارند البته با برنامه‌های بهتر و کیفیت و حجم بیشتر. مثلا در غرفه نذر کتاب تعداد کتاب‌ها بالارفته است و در غرفه «کتاب من» نیز همینطور. «نشر شهر» نیز برای اولین بار فروش لوازم التحریر ایرانی اسلامی را با تخفیف بالا عرضه می‌کند. «کلینیک سلامت ذهن» از دیگر بخش‌هایی است که امسال اضافه شده و در حوزه مشاوره و ترویج سواد رسانه و سواد فضای مجازی فعالیت می‌کند.
 
وی درباره دیگر برنامه‌های فرهنگ‌سرای کتاب افزود: امسال اپلیکیشن «کتاب خوان» سازمان فرهنگی هنری رونمایی خواهد شد. در این اپلیکیشن هر ماه یک کتاب معرفی می‌شود که افراد می‌توانند با خوانش آن کتاب در مسابقه شرکت کنند. این اپلیکیشن باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه متقابل خواهد شد. همچنین توجه به کتبی که از سوی رهبری یادداشت نویسی شده و دعوت از نویسندگان این کتاب‌ها و گفت‌وگو با ایشان از دیگر بخش‌های این دوره از فرهنگ‌سرای کتاب خواهد بود. 

تیمورپور برای خرید و مطالعه کتاب در این دوره از نمایشگاه، کتاب «ارتباطات غیر کلامی» از علی اکبر فرهنگ در حوزه رسانه را معرفی کرد و گفت: نویسنده این کتاب به غرفه فرهنگ‌سرای کتاب خواهد آمد تا علاقه‌مندان بتوانند با ایشان درباره کتاب گفت‌وگو کنند.

برچسب ها: ۳۶۴۳
نظر شما