جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۴
کد خبر: ۹۲۴۹۴
|
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
مدیر امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری درباره هشتمین فرهنگ‌سرای کتاب گفت: هر کسی وارد فرهنگ‌سرای کتاب شود احساس می‌کند وارد کتابخانه‌ای خیلی بزرگ شده است که غرفه‌های معاونت‌های شهرداری، نشر شهر، کتابخانه دیجیتال، غرفه موسسه نشر شهر، مرکز آموزش، مکتوبات شهرداری تهران، غرفه شهریاران جوان را شامل می‌شود.
«فرهنگسرای کتاب» کتابخانه‌ای با ابعاد بسیار بزرگ‌تر استمحمد حسین صداقت فر عضو شورای سیاست‌گذاری هشتمین فرهنگسرای کتاب در سی‌امین فرهنگسرای کتاب  در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره اهداف این دوره از فرهنگ‌سرای کتاب بیان کرد: فرهنگ‌سرای کتاب در مدت زمان ۸ دوره از برگزاری خود هدف‌های مختلفی را مدنظر داشته است. در این دوره بیشترین توجه خود را به منویات مقام معظم رهبری معطوف کرده است و به معرفی کتاب‌هایی که از سوی رهبری تقریظ شده، پرداخته است. ترویج فرهنگ مطالعه در میان شهروندان نیز از اهداف دیگری است که همچون سال‌های گذشته مدنظر بوده است.
 
وی با تاکید بر اهمیت پرداختن به فضای مجازی گفت: تلاش شده است که از توجه به فضای مجازی نیز دور نشویم و فضای هوشمند در کتابخانه‌ها اجرا شود. در بخش فضای مجازی و سواد رسانه‌ای، فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های مجازی به صورت جدی وارد شده و برنامه‌های مختلفی برای این بخش طراحی کرده است. 

صداقت‌فر برپایی «پارک کتاب کودک» را از دیگر ویژگی‌های متمایز این دوره از فرهنگ‌سرای کتاب برشمرد و گفت: «پارک کتاب کودک» مجهز به بخش‌های متفاوتی از جمله کتابخانه، نمادهای شهر، مشاور مادر و کودک، نجوم، حیات وحش و علوم و فنون شده است. بعد از فرهنگ‌سرای کتاب این «پارک کتاب کودک» در چهار منطقه برپا خواهد شد. 
 
مدیر امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری در ادامه به برپایی «پاتوق کتاب» اشاره کرد و افزود: در این بخش، رونمایی از کتاب، کتابخوانی، حضور نویسندگان فعال و نقد و بررسی کتاب انجام می‌شود که به نوعی پاتوقی فرهنگی برای نویسندگان و خوانندگان خواهد بود. به طور کلی امسال از لحاظ فیزیکی نیز شاهد تغییراتی هستیم. هر کسی که وارد فرهنگ‌سرای کتاب شود احساس می‌کند وارد کتابخانه‌ای خیلی بزرگ شده است که معاونت‌های شهرداری، نشر شهر، کتابخانه دیجیتال، غرفه موسسه نشر شهر، مرکز آموزش، مکتوبات شهرداری تهران، غرفه شهریاران جوان را شامل می‌شود.
 
صداقت‌فر دو کتاب «تن تن و سندباد» و «همپای صاعقه» را به عنوان دو کتاب پیشنهادی خود برای مطالعه معرفی کرد. 

برچسب ها: ۳۶۴۳
نظر شما