جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۴۱
کد خبر: ۹۲۵۱۴
|
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
غرفه کتابخانه نابینایان و بخش علوم و فنون فرهنگ‌سرای کتاب با استقبال پر شور در سی‌ امین نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران همراه شده است.
استقبال مخاطبان از بخش علوم فنون فرهنگ‌سرای کتاببه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، غرفه کتابخانه نابینایان و موزه فیزیک و حیات وحش فرهنگ‌سرای خاوران به منظور ترویج فرهنگ مطالعه، آگاهی بخشی به جامعه و ارتباط تنگاتنگ با بازدیدکنندگان در زمینه‌های جانورشناسی، گیاه‌شناسی، محیط زیست و شناخت اهمیت حفاظت از حیوانات در هشتمین فرهنگ‌سرای کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پذیرای شهروندان است. 
 
رئیس فرهنگ‌سرای خاوران رضا دوستعلی با اعلام این خبر افزود: هریک از غرفه‌‌های فرهنگ‌سرای خاوران برنامه‌های خاصی را در نمایشگاه برگزار می‌‌کنند که از آن میان می‌‌توان به مسابقات متعدد در غرفه نابینایان و آزمایش‌های متنوع غرفه فیزیک اشاره کرد.
  
مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۵ از دیگر خدمات کتابخانه خاوران در فرهنگ‌سرای کتاب نام برد و توضیح داد: کتابخانه نابینایان طلوع با ارائه بیش از ۷ هزار عنوان کتاب‌های صوتی به نابینایان کل کشور و ارائه کتاب‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری در قالب تولید محصولات کتابخانه از قبیل: پوتین‌های مریم، دخترشینا، اینک شوکران و آن ۲۳ نفر همچنین تولید کتاب بریل با عنوان «بی چشمداشت» اثر شاعر نابینا موسی عصمتی، دستاوردهای خود را در زمینه مطالعات، انتشارات و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی ارائه می‌کند.
  
وی با اشاره به اینکه افراد در این غرفه با خط بریل آشنا می‌شوند، تصریح کرد: هدف از برپایی این غرفه در نمایشگاه کتاب، فرهنگ‌سازی به منظور تغییر نگرش مردم در کمک و توجه به نابینایان و فراهم آمدن زمینه گسترش ارتباطات افراد جامعه با نابینایان است.
 
دوستعلی اظهار داشت: با عنایت به پیشرفت علم و تکنولوژی و به دلیل نبود آزمایشگاه در بسیاری از مدارس غرفه علوم و فنون فرهنگ‌سرای خاوران در قالب دو بخش فیزیک و موزه حیات وحش  پذیرای علاقه‌مندان است.
  
دوستعلی ادامه داد: يكي از راه‌های علاقه‌مند كردن افراد به ویژه دانش‌آموزان به يادگيری بهتر فيزيک، برگزاری نمايشگاه از مفاهيم و آزمايش‌ها و كاربردهای فيزيک است بر همین اساس در غرفه فیزیک، آزمايش‌های ساده فيزيک شامل: میکروسکوپ‌های نوری و بیناکولر، پیل الکتریکی، قانون برنولی، تراتسفورماتور، جت باد براي بازديد كنندگان انجام می‌شود.
  
وی افزود: غرفه موزه و حیات وحش فرهنگسرای خاوران بخش‌های متعددی دارد که عبارتند از حیوانات داخل الکل، جنین حیوانات و کارگاه تاکسیدرمی که در آن چگونگی فن حفظ و نگه‌داری موجودات به صورت غیر زنده به نمایش گذاشته شده است.
  
وی در پایان بیان کرد: کتابخانه خاوران با رائه زنده و معرفی محصول آماده خدمت‌رسانی در فرهنگ‌سرای کتاب سی امین نمایشگاه بین‌ المللی کتاب تهران است.
نظر شما