شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۲۷
کد خبر: ۹۲۵۲۴
|
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در بیست و سومین تولد ماه به مناسبت زادروز استاد غلامرضا نامی این استاد نقاشی را از سرمایه‌های کشور دانست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بیست و سومین تولد ماه به مناسبت زادروز استاد غلامرضا نامی، پیشکسوت هنر نقاشی روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه با حضور محمود صلاحی، رییس و امیر عبدالحسینی، معاون هنری سازمان فرهنگی هنری و جمعی از هنرمندان در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار شد. 
 
رضا بانگیز، نقاش پیشکسوت نخستین کسی بود که پشت تریبون رفت و با تبریک زادروز غلامرضا نامی، از برگزاری این مراسم ابراز خرسندی کرد.
 
پس از آن حسین محجوبی، هنرمند شناخته شده نقاشی عنوان کرد: خوشحالم که در ۸۷ سالگی خودم دوره‌ای از شهرداری را می‌بینم که از نظر فرهنگی کارهای خوبی در آن صورت گرفته و کارهای رییس سازمان فرهنگی هنری باعث افتخار است. 
  
«تولد ماه» تقدیر از هنر است / استاد نامی از سرمایه‌های کشور هستند

وی ادامه داد: آقای نامی از زمان قدیم از بزرگان نقاشی بود، در زمانی که در ایران بیش از ۶۰-۷۰ نقاش نداشتیم. امیدوارم این سرزمین باز هم فرزندانی مانند ایشان به دنیا عرضه کند. خوشحالم که این سرزمین و این فرهنگ هیچ وقت از بین نخواهد رفت و به وجود تک تک هنرمندان ایرانی افتخار می کنم. همچنین به آقای نامی تبریک می گویم که برای اعتلای هنر ایران تلاش می کند.
 
صلاحی: افرادی مانند استاد نامی سرمایه‌های کشور هستند
 
محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سخنران بعدی بود که با خوشامد گفتن به غلامرضا نامی و خانواده ایشان عنوان کرد: خوشبختانه فرصتی برای سازمان فرهنگی هنری فراهم شد که منت دار حضور کسانی باشیم که بیش از ۶۰ سال عمرشان را صرف هویت فرهنگی این کشور کرده‌اند. اشکالی ندارد که فرزندان ما اسم و رسم همه هنرمندان خارجی را بدانند، عیب این است که هنرمندان ایرانی را نشناسند. ما هویتی داریم که چند هزار سال پیش شکل گرفته و هنرمند وظیفه اش این است که با جلوه های هنر هویت تاریخی کشورش را نگه دارد.

وی اضافه کرد: اگر نگاهمان را وسیع کنیم، آینده را هم می‌بینیم. تمام زمان‌هایی که یک جنگ کوچک بر ما تحمیل شد، اگر ترسیدیم شکست خوردیم. اما یک بار ایستادیم و ذره‌ای از این خاک از بین نرفت. هنر هم همین است، ما باید برای هنرمند ارزش قائل باشیم. اگر یک جوان ببیند به هنرمندان پیشکسوت احترام نمی گذاریم، چه انگیزه ای برای او می ماند؟ در «تولد ماه» هنرمندان افتخار برگزاری تولدشان را به ما می دهند و از آنها سپاسگزاریم.
 
مشاور شهردار تهران تصریح کرد: تولد ۷۲ سالگی استاد نامی است که هم نقاش هستند، هم طراح صحنه، هم فوق لیسانس اقتصاد هنر دارند، سال ها به عنوان کارشناس فعالیت کرده اند. افرادی مانند استاد نامی سرمایه های کشور ما هستند. تولد ایشان را تبریک می گویم و امیدوارم همیشه در سلامت و سعادت مشغول کار هنری باشند. 
 
وی در پایان گفت: در کنار تجلیل از هنرمندان ایرانی، تعامل با هنرمندان خارجی هم حتما باید انجام شود. هر چند وقت یک بار یکی از هنرمندان بین‌المللی به دعوت سازمان فرهنگی هنری به ایران می‌آید. آقای گونتر اوکر به عنوان یکی از ۱۰۰ هنرمند برتر جهان عاشق حافظ می شود، بعد فارسی می خواند تا حافظ بخواند و آثار نقاشی ای خلق می کند با عنوان «کرنش به حافظ» که به مدت یک ماه در موزه امام علی (ع) به نمایش گذاشته شد. 
 
«تولد ماه» تقدیر از هنر است / استاد نامی از سرمایه‌های کشور هستند

غلامحسین نامی، هنرمند برجسته تجسمی و برادر بزرگ‌تر غلامرضا نامی با بیان اینکه بعد از ۸۱ سال برای اولین بار است که در تولد برادرم پشت تریبون حرف می زنم و از این بابت خوشحالم، بیان کرد: این خوشحالی را مدیون آقای عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری هستیم که به این نکته توجه کرده و جشن تولد گرفتن برای هنرمندان در شرایط امروز جامعه ارزش بسیاری دارد. 
 
وی افزود: به برادر عزیزم رضا واقعا تبریک می گویم. خاطرات زیادی دارم که راجع به ایشان بگویم، ولی اینجا جایش نیست. امیدوارم همه برای اعتلای فرهنگ و هنر این سرزمین مقدس تلاش کنیم و در زمینه هنر فعال باشیم. 
 
غلامرضا نامی، در تولد ۷۲ سالگی اش با اشاره به اینکه «تولد ماه» تقدیر از هنر است و هنرمند تنها یک وسیله است، گفت: «تولد ماه» ابداع خوبی بود که با عنایت آقای صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری ادامه پیدا کرد و به بیست و سومین نوبت رسید. سازمان فرهنگی هنری چند سال است که واقعا متحول شده و به هنر توجه دارد. از مدیران این سازمان سپاسگزارم و امیدوارم این کار ادامه پیدا کند و سازمان فرهنگی هنری بتواند در هنر ایران تاثیرگذار باشد.
مطالب مرتبط
نظر شما