پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۶
کد خبر: ۹۲۵۳۶
|
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
عضو شورای سیاست‌گذاری فرهنگ‌سرای کتاب مطرح کرد
رییس مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری و عضو شورای سیاست‌گذاری فرهنگ‌سرای کتاب گفت: فرهنگ‌سرای کتاب در این دوره گام رو به جلویی داشته است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رویا فتحی، رییس مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری و عضو شورای سیاست‌گذاری فرهنگ‌سرای کتاب درباره اهداف این فرهنگ‌سرا گفت: هدف فرهنگ‌سرای کتاب ترویج فرهنگ کتابخوانی و ایجاد تاثیرات عمیق و پایدار در این رابطه است. از حضور مخاطبان پیداست که فرهنگ‌سرای کتاب تا حد مطلوبی در تحقق این هدف موفق بوده است. حضور پر جنب و جوش و باانگیزه دانش آموزان، دانشجویان و دیگر اقشار جامعه این پیام را می‌دهد که فرهنگ‌سرا توانسته به اهداف خود دست یابد و دیدگاه‌های جدیدی در مخاطبان خود ایجاد کند. 

وی ادامه داد: فرهنگ‌سرای کتاب با اجرای برنامه‌های گوناگون و دقیق فرهنگی و انتخاب شایسته موضوع برای غرفه‌ها و دعوت از مهمانان شاخص، در این دوره گام رو به جلویی داشته و با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته توانسته راهگشای خوبی برای پیشرفت برنامه‌های امسال باشد و باید از مشارکت همدلانه همکاران سازمان فرهنگی هنری با یکدیگر سپاسگزاری کرد. 

عضو شورای سیاست‌گذاری فرهنگ‌سرای کتاب تصریح کرد: امیدوارم فرهنگ‌سرای کتاب بتواند با ارائه برنامه‌های مناسب فرهنگی فکر کردن را به مخاطبان و به ویژه دانش آموزان بیاموزد تا کودکان و نوجوانانی داشته باشیم که به توسعه توانایی فکر کردن در خود بپردازند. مهارت تفکر و اندیشه ورزی بارها در سخنان بزرگان علم و دین مورد تاکید قرار گرفته، از این رو نقش سازمان‌هایی که در این محدوده فعالیت می‌کنند نیز همین است که ساختاری دقیق برای توسعه برنامه‌های تفکرمحور رقم بزنند. خروجی برنامه‌های فرهنگ‌سرای کتاب هم همین خواهد بود. 

فتحی در پایان با معرفی یک کتاب گفت: آخرین کتابی که مطالعه می‌کردم، برای دست‌اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت بسیار مناسب است. کتاب «رویکردی نمادین به تربیت دینی با تاکید بر روش‌های اکتشافی»، تألیف دکتر عبدالعظیم کریمی که تناسب دقیقی با مسئله فکر کردن دارد.

نظر شما