پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۲۵
کد خبر: ۹۲۵۴۱
|
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
فرهنگ‌سرای شهر با هدف شناخت و معرفی حقایق نهفته در نشانه‌ها و نمادهای فرهنگ اسلامی و بررسی سبک زندگی اسلامی در بناهای تاریخی مسابقه عکاسی از بناهای تاریخی شهر تهران برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۲ با توجه به اهمیت میراث گذشتگان به عنوان تجلی عینی فرهنگ عمومی جامعه و اندیشه پیرامون ارزش‌های معنوی و مذهبی در تهران قدیم که منبعی غنی از میراثی است که در طول تاریخ دستخوش اتفاقات مختلفی شده و عموماً معماری اسلامی است، مسابقه عکاسی سیاه و سفید با موضوع بناهای تاریخی در تهران با عنوان «طهران پیک» را برگزار می‌کند.

در این مسابقه قرار است شرکت‌کنندگان از نگاه دوربین در آثار و ابنیه ایرانی اسلامی شهر تهران تأمل کرده تا ضمن گسترش نشانه‌ها و نمادهای فرهنگ اسلامی، فضاهای همشان انسان را معرفی کرده و میراث گردشگری را تقویت کنند.

شناخت و معرفی حقایق نهفته در نشانه‌ها و نمادهای فرهنگ اسلامی، بررسی سبک زندگی اسلامی در بناهای تاریخی و تأثیر عناصر کالبدی محیط بر فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی از اهداف برگزاری این مسابقه است و بناهای تاریخی شهر تهران، مساجد، بقاع متبرکه و ابنیه مذهبی و موزه‌ها و بازارها و بوستان‌های شهری از اماکن و موضوعاتی است که عکاسان حرفه‌ای و آماتور می‌توانند با عکاسی از آن در مسابقه شرکت کنند.

آخرین مهلت شرکت در مسابقه «طهران پیک» ۱۰ خرداد است و اختتامیه و اعلام برگزیدگان ۲۰ خرداد ماه انجام می‌شود. گروه داوران این مسابقه متشکل از استادان صاحب‌نام عکاسی شهاب حاجی مشهدی، مهران سپهران و یدالله ولی زاده است.

از همه علاقه‌مندان و هنرجویان عکاسی و عکاسان حرفه‌ای دعوت می‌شود آثار خود را به نشانی ربات تلگرام @TehranPic_bot و یا به نشانی www.tehpic.ir بفرستند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۳۲۲۲۱۰ داخلی ۱۰۷ تماس بگیرند.

نظر شما