پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۳
کد خبر: ۹۲۵۶۱
|
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان فرهنگی هنری مطرح کرد
سعید گلشناس، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان فرهنگی هنری و عضو شورای سیاست‌گذاری فرهنگ‌سرای کتاب را فضایی برای ارتباط رو در رو با مخاطب دانست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سعید گلشناس، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان فرهنگی هنری و از اعضای شورای سیاست‌گذاری فرهنگ‌سرای کتاب درباره اهداف آن گفت: فرهنگ‌سرای کتاب قدمتی چندین ساله در سازمان فرهنگی هنری دارد و رویکرد آن ترویج فرهنگ مطالعه، یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بوده است. سازمان فرهنگی هنری تنها سازمانی است که یک مدیریت ستادی درباره این موضوع دارد و مدیریت امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ مطالعه در معاونت فرهنگی همین وظیفه را به عهده دارد. 

وی افزود: از ابتدا قرار بر این بود که سازمان فرهنگی هنری در فرهنگ‌سرای کتاب همه فعالیت‌های مرتبط با کتاب در طول سال را در نمایشگاه کتاب به نمایش بگذارد؛ از رونمایی کتاب‌ها گرفته تا پاتوق‌ها و کانون‌های کتاب و نقد کتاب در فرهنگ‌سرای کتاب اجرا می‌شود. در اصل فضایی برای ارتباط رو در رو با مخاطب است، هر چند که علاوه بر مخاطبان محله‌ای منطقه‌ای، در نمایشگاه کتاب مردم از تمام ایران حضور پیدا می‌کنند و با فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری در حوزه کتابخوانی آشنا می‌شوند. 

عضو شورای سیاست‌گذاری با اشاره به بخش‌های گوناگون فرهنگ‌سرای کتاب گفت: در فضای مجازی کارهای خوبی صورت گرفته و اینفوگرافی‌ها و پادکست‌هایی برای مخاطبان در نظر گرفته شده است، همچنین پارک کتاب کودک با اضافه شدن به فرهنگ‌سرا جذابیت‌های بیشتری به آن بخشیده است. فرهنگ‌سرای کتاب در چند سال اخیر هر سال یک حرکت رو به جلو داشته است، به عنوان مثال سال گذشته کافه کتاب اضافه شد و امسال رونمایی‌ها و ارتباط با نویسندگان و معرفی کتاب‌های توصیه‌شده توسط مقام معظم رهبری اضافه شده است. 
 
وی ادامه داد: پس از پایان فرهنگ‌سرای کتاب سال گذشته معاونت برنامه‌ریزی سازمان فرهنگی هنری آن را ارزیابی کرد و کتابی با عنوان «ره نشان» با موضوع ارزیابی تحلیلی برنامه‌های فرهنگ‌سرای کتاب منتشر شد که آن را در اختیار معاونت فرهنگی قرار دادیم و امسال هم این کار در حال انجام است. 

گلشناس در پایان با معرفی دو کتاب عنوان کرد: آخرین کتابی که در حوزه مدیریت مطالعه کردم، «مشت آهنین در دستکش مخملی» نوشته ماتسوشیتا و ترجمه محمدعلی طوسی بود که ۱۰۱ ویژگی مدیریت و رهبری را در قالب داستان‌های کوتاه بیان می‌کند. در حوزه روانشناسی و موفقیت هم کتاب «۱۷ اصل کار تیمی» جان ماکسول را پیشنهاد می‌کنم که در انتشارات فرا به چاپ رسیده است. 

نظر شما