چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۰۲
کد خبر: ۹۲۵۶۲
|
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
کتابخانه فرهنگ‌سرای فردوس با همکاری مدیریت امور کتابخانه‏‏‏‌ها ‌و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، چهارمین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی کودکان، نوجوانان و نابینایان را برگزار می‌کند.
چهارمین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی در فرهنگ‌سرای کتاببه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جشنواره تولید کتاب‌های صوتی کودکان، نوجوانان و نابینایان، برنامه‌‌ای است که در طی آن کتاب‌‌های مناسب گروه‌های سنی کودکان و نوجوانان، با کمک داوطلبان و علاقه‌مندان تبدیل به کتاب صوتی می‌شود.
 
این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌‌خوانی، معرفی کتاب‌های مناسب گروه کودک و نوجوان، ترویج فرهنگ مهربانی و نوع‌دوستی با توجه به داوطلب بودن شرکت‌کنندگان در تولید کتاب برای کودکان نابینا، اهمیت و توجه به قصه‌ها، متل‌ها و گویش‌های محلی و گردآوری آن‌ها و افزایش منابع کتابخانه‌های صوتی کودکان، نوجوانان و نابینایان برگزار می‌شود.
 
از بخش‌‌های این جشنواره می‌توان به بخش اصلی (تولید کتاب صوتی از میان کتاب‌‌های معرفی شد)، جنبی(جمع‌آوری افسانه‌ها و متل‌ها با زبان‌ها و لهجه‌های محلی)، قصص قرآنی و دینی، ویژه (تولید کتاب صوتی به صورت گروهی و خانوادگی) اشاره کرد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند با مراجعه به تارنمای  جشنواره به آدرسwww.ketabkhanimajazi.ir با انتخاب یک یا چندین کتاب از میان کتاب‌های معرفی شده در تارنما و بلندخوانی آن کتاب‌‌ها در محیطی مناسب، فایل ضبط شده خود را تا پایان دی ماه از طریق تارنما به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر به دبیرخانه جشنواره واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی، فرهنگ‌سرای فردوس، کتابخانه فردوس مراجعه کنند و با شماره 44081043 تماس بگیرند.
 
 هشتمین دوره فرهنگ‌سرای کتاب همزمان با سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های شهر آفتاب برپا است.
 
علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از برنامه‌های مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۵ در سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌توانند به سالن فرهنگ‌سرای کتاب واقع در شهر آفتاب غرفه منطقه 5 مراجعه کنند .
نظر شما