چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۳۳
کد خبر: ۹۲۵۷۶
|
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
نشست معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با مرور اهداف این سازمان به عنوان نهادی فرهنگ ساز و فعالیت‌های هشتمین فرهنگ‌سرای کتاب، چهارشنبه۲۰ اردیبهشت برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ سی و هفتمین نشست معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت برگزار شد. 
 
در این نشست حجت الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری با تبریک نیمه شعبان و ولادت با سر سعادت منجی عالم گفت: برنامه «روز روشنایی» به مدت چهار سال  و با هدف بصیرت افزایی و آگاهی بخشی در موضوعات سیاسی و اجتماعی در سازمان فرهنگی هنری برگزار می شود. این برنامه به موضوعات مختلفی همچون؛ ۹ دی، ۱۳ آبان و دهه فجر پرداخته است.
 
وی افزود: درباره موضوع انتخابات سازمان فرهنگی هنری موظف است دیدگاه مقام معظم رهبری را تبیین و جریان انقلابی را ترویج کند.
 
ناصری‌پور در خصوص هشتمین فرهنگ‌سرای کتاب گفت: امسال با حمایت خوبی که مجموعه شهرداری از سازمان فرهنگی هنری داشته است، فرهنگ‌سرای کتاب متفاوت‌تر از سال قبل برگزار شد. در موضوع خلاقیت، چینش غرفه نکات را رعایت کرده‌ایم به شکلی که کسی که وارد فرهنگ‌سرای کتاب می‌شود، مجموعه را یک کتابخانه ببیند. موضوع دیگر بحث گزارش کار سازمان فرهنگی هنری در طی سال گذشته در حوزه کتاب و کتابخوانی است.
 
وی درباره مهم‌ترین برنامه سال ۹۶ سازمان فرهنگی هنری گفت: پارک کتاب کودک مهم‌ترین برنامه‌‌ای است که در حال حاضر در فرهنگ‌سرای کتاب برگزار می‌‌شود و هشتاد درصد تجهیزات آن بعد از نمایشگاه قابل استفاده و به منطقه ۱۸ و دیگر مناطق نیازمند منتقل می‌شود. همچنین بیش از ۱۵۰ برنامه مختلف با موضوع کتابخوانی داشته‌ایم که هزار و دویست و شصت ساعت برنامه است. بر اساس محاسبات انجام شده در این چند روز ۲۵۲ هزار مخاطب در فرهنگ‌سرای کتاب حضور داشته‌اند و بیشترین زمان ایستایی هر فرد بیش از ۴۰ دقیقه در پارک کتاب کودک است. امسال توجه ویژه‌ای به کتاب‌های آیینی و دینی و همچنین کتاب‌های تقریظ شده توسط رهبری، شده‌است. ۲۰ هزار کارت پستال و عضویت رایگان در کتابخانه وجود دارد.
 
ناصری‌پور در ادامه فعالیت‌های فرهنگ‌سرای کتاب بیان کرد: رونمایی از کتاب «گفتمان انقلاب» و دو کتاب « انس با قرآن» و « کودک  و انقلاب اسلامی» در حوزه کودک از جمله فعالیت‌های جانبی ویژه‌ای است که امسال در فرهنگ‌سرای کتاب اجرا شد. در پایان نمایشگاه کتاب غرفه‌های برتر معرفی و از آنها تجلیل می‌شود.
 
 
محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: نیمه شعبان میلاد انسان برگزیده و انسان معصومی است که با هر عنوان و نام همه ملت‌ها، مکتب‌ها و ادیان منتظر آن منجی هستند. همیشه و در طول تاریخ گروه‌هایی بوده‌اند که در مقابل گروه حق و عادلانه ایستادگی کرده‌اند ولی انشالله در زمان حکومت امام عصر(عج) پرده‌ها کنار می‌رود و حکومت جهانی مستضعفان تشکیل می‌شود. وعده خدا در قرآن و وعده پیامبر مکرم اسلام این است؛ ما منتظر تحقق این وعده هستیم. البته باید برای تحقق آن تلاش کنیم. کارهای ما چه جمعی و چه فردی باید در این مسیر و تحقق این امر باشد.
 
وی افزود: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به عنوان یک نهاد فرهنگ‌ساز حتما در این زمینه وظیفه‌ای دارد. همه اقدام‌ها باید حول محور ولایت فقیه و نائب امام زمان(عج) هم در زمان امام راحل و هم در زمان مقام معظم رهبری برای رسیدن به آرمان‌مان باشد. آگاه ترین و بصیر‌ترین آدم‌ها کسانی هستند که قبل از فرمان رهبر انقلاب اسلامی، اشاره را هم در مسائل دینی، هم در مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی متوجه می‌شوند. فقط در این صورت است که می توانیم به صلاح و رستگاری برسیم. همه به جهت مسئولیتی که داریم موکلف هستیم مسیر نورانی ولایت را حتی اگر سخت باشد با جان و دل بپذیریم و ادامه دهیم.

صلاحی بیان کرد: سازمان فرهنگی هنری پس از محور قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری در دو سال اخیر؛ روی موضوع‌هایی نظیر دفاع مقدس، مقاومت اسلامی، شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم تمرکز خوبی داشته است. پیش از این دوره نیز شاهد برنامه‌های خوبی بوده‌ایم. قطعا سازمان فرهنگی هنری در موضوعات ولایی، آیینی، شهدا و دفاع مقدس در کشور پیشتاز بوده است و باید بابت این اتفاق از کارکنان تشکر کنم.
  
رییس سازمان فرهنگی هنری درباره جهاد مهربانی گفت: اجرای برنامه‌های متنوع در سازمان فرهنگی هنری نباید باعث فراموشی «جهاد مهربانی» شود. به هر حال کاری است که شروع شده و نباید در نیمه راه رهایش کنیم. باید برای رسیدن به هدف آن یعنی با سواد کردن کودکان کار تلاش کنیم.
 
وی در ادامه از مدیران درخواست کرد: برنامه‌ها نباید به ستاد متمرکز شود. حتی اجرای برنامه‌های شاخص ستاد، هرکدام باید به مدیر منطقه‌ای سپرده شود. تلاش این است که همه برنامه‌ها را مناطق و مراکز انجام دهند و ستاد پشتیبانی مالی و اداری ان را برعهده می‌گیرد. هدف این است که از تمرکز گرایی رها شویم. مناطق هم نشان داده‌اند که می توانند برنامه ای نه تنها برای منطقه که برای شهر تهران برگزار کنند. مثل برنامه های میدان امام حسین(ع) که برای شهر تهران برگزار می‌‌شود.



صلاحی خطاب به مدیران گفت: عیار کار سازمان فرهنگی هنری بالاست. دوستان دقت کنند تا این عیار را نگه دارند و بالا ببرند تا در همه برنامه‌های فرهنگی و هنری فاخر باشیم.

در پایان سی و هفتمین نشست معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری، محمود صلاحی از شهرام کرمی به پاس تلاش برای فعالیت در پردیس تئاتر تهران تقدیر و حسین مسافر آستانه را به عنوان مدیر این مجموعه منصوب کرد. همچنین از غلامرضایی تقدیر و مصطفی بابایی به عنوان مدیر گزینش سازمان منصوب شد و حسین هوشیار حکم مدیریت باغ موزه قصر را دریافت کرد.

نظر شما