جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۴۱
کد خبر: ۹۲۵۹۴
|
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
همسر اولین شهید مدافع حرم:
همسر اولین شهید مدافع حرم با تاکید بر اهمیت برگزاری جشنواره‌هایی برای بزرگداشت مقام شهدا گفت: متاسفانه هجمه‌های بسیار زیادی علیه شهدای مدافع حرم صورت می‌گیرد که چون تریبونی نداریم، نمی‌توانیم به این هجمه‌ها پاسخ بدهیم. اما وقتی جشنواره مدافعان حرم برگزار می‌شود، فرصتی برای شفاف سازی به دست می‌آید تا بتوانیم با مردم صحبت کنیم.
با تفکر شهادت ازدواج کردمبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مریم مهدی پور با تاکید بر اینکه برای مدافعان حرم، مادیات هیچ ارزشی ندارد گفت: شهدای مدافع حرم خانواده‌ای دارند که در راه خداوند تنها معنویت مهم است و نه تنها برای خود مدافع حرم بلکه برای خانواده وی نیز مادیات هیچ ارزشی ندارد.

همسر شهید هادی باغبانی با اعلام اینکه همسرش در نشان دادن واقعیت‌های سوریه نقش مهمی داشته است، گفت: تا قبل از آنکه شهید باغبانی از فجایعی که تکفیری‌ها در سوریه انجام می‌دادند، فیلم تهیه کند، مردم به درستی نمی‌دانستند که در سوریه چه خبر است اما وقتی فیلم تهیه شده از شهید باغبانی منتشر شد، مردم به ماهیت دفاع مقدس و جنایات تکفیری ها پی بردند.

وی با تاکید بر اینکه شهید باغبانی آنهایی که خواب بودند را بیدار کرد، گفت: آنچه رسانه‌های بیگانه در مورد سوریه و مدافعان حرم مطرح می‌کردند با آنچه در واقعیت‌ها اتفاق افتاده بود، متفاوت بود. دشمنان نظام بدی‌ها را به حامیان سوریه و رزمندگان سوری نسبت می‌دادند و حق را به جانب تکفیری می‌دادند اما مدافعان حرم نشان دادند که واقعیت چیز دیگری است و مردم سوریه و اسلام مخالف جنایت‌های تکفیری و اشغال خاک سوریه و توهین به مقدسات هستند.
 
مهدی پور با اعلام اینکه همسر شهیدش با دوربین حرفه‌ای در جبهه‌های نبرد مدافعان حرم با تکفیری‌ها فیلم تهیه می‌کرد گفت: شهید باغبانی این فیلم‌ها را برای تلویزیون‌های اسلامی تهیه می‌کرد و از سوی دیگر این فیلم‌ها برای فرماندهان نظامی تهیه می‌شد و تاثیرات بسزایی در سرنوشت جنگ سوریه داشت.

وی با اعلام اینکه شهید باغبانی گفته بود که این فیلم‌ها ۲۰ سال دیگر به عنوان یک سند تاریخی ارایه خواهد شد گفت: امروز فیلم‌هایی که شهید باغبانی تهیه کرده بود، تاثیرگذاری بالایی دارد و اظهاراتی که پس از پخش این فیلمها مطرح می‌شود نشان‌دهنده افق دید شهید باغبانی است.

همسر شهید باغبانی با اشاره به اینکه همسرش نظامی بوده است، گفت: من و امثال من از روزی که ازدواج کردیم، این احتمال را می‌دادیم که همسرمان شهید شود. بنابراین از همان روز اول با تفکر شهادت ازدواج کرده بودیم. به همین دلیل است که هرگاه افرادی از رویکرد مادی شهدای مدافع حرم سخن می‌گویند ناراحت می‌شویم. البته همسران شهدایی که نظامی هم نبودند، همین تفکر را دارند و نباید به آنان بی‌احترامی شود.

مهدی پور از فرهنگسرای رسانه به دلیل برگزاری جشنواره مدافعان حرم تشکر کرد و گفت: بهتر است جشنواره سراسری باشد و مختص تهران نباشد زیرا با همسران تمامی شهدای مدافع حرم در سراسر کشور همدرد هستیم و می‌خواهیم از آنان نیز یاد شود.

نظر شما