پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۶
کد خبر: ۹۲۶۰۳
|
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
کتاب « عیار ابراهیم» مجموعه اشعار برای شیخ زکزاکی با حضور محمد مهدی سیاری یکی ازشاعران این کتاب، جمعه ۲۳ اردیبهشت در فرهنگ‌سرای کتاب معرفی شد.
  • به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگ هنری شهرداری تهران، در دهمین روز فرهنگ‌سرای کتاب، محمد مهدی سیار شاعر، ترانه سرا و مدرس دانشگاه در مراسم معرفی کتاب « عیار ابراهیم» گفت: شاعر و نویسنده ای که تمام عمر خود صرف خواندن و نوشتن می‌کند با حضور در نمایشگاه کتاب و دیدن حضور پرشور و علاقه مند مردم، دلگرم می‌شود. زیرا نویسنده و شاعر تنها با مخاطب زنده است و شور و اشتیاق مخاطب انگیزه ادامه مسیر برای نوسنده می‌شود.
وی در خصوص کتاب‌های منتشر شده خود گفت: کتاب «بی خوابی عمیق» اولین اثر من در سال ۱۳۸۸ در انتشارات سوره مهر است که در موضوعات و در قالب های متنوع شعری؛ غزل، نیمایی و سپید و از عاشقانه تا آیینی است. کتاب بعدی با عنوان « حق سکوت» است اشعار آن در قال غزل سروده شده و چاپ هشتم آن در نمایشگاه کتاب امسال در انتشارات فصل پنجم موجود است. این کتاب در سال ۱۳۸۹ برگزیدهٔ بیست‌ونهمین دورهٔ جایزهٔ کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در بخش ادبیات شد. رود خوانی و دادخواست از دیگر دفتر‌های شعر منتشر شده در انتشارات شهرستان ادب و سپیده باوران است.
این شاعر جوان درباره شعر گفت: شعر برای ایرانی‌ها زبان عشق است و چیزی که ما از شعر توقع داریم پرداختن به داستان و موضوع‌های عاشقانه است و شعری ماندگار می ماند که عمیق ترین عواطف بشری را انتشار دهد.
محمد مهدی سیار تمام سروده‌های خود را مثل فرزند خود دانست و گفت: برای نویسنده یا شاعر خیلی سخت است که بتواند یکی از آثار خود را به عنوان بهترین اثر انتخاب کند. من به جای انتخاب یک اثر، به خاطر میلاد با سعادت امام زمان(عج) غزلی با این مضمون می خوانم.
در پایان مراسم کتاب عیار ابراهیم معرفی و با امضای محمد مهدی سیار به مخاطبان اهدا شد. این کتاب مجموعه اشعاری برای شیخ زکزاکی است که توسط مدیریت کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی و تحت  نظر محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری تالیف شده است. در کتاب «عیار ابراهیم» اشعار ۲۳ شاعر که درباره شیخ زکزاکی سروده اند، گرده‌اوری شده است.

نظر شما