جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۴۷
کد خبر: ۹۲۶۳۰
|
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
همزمان با بزرگداشت روز «حکیم ابوالقاسم فردوسی» و پاسداشت زبان فارسی، مراسمی در قالب برنامه «گنج سخن»، دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸در فرهنگ‌سرای اخلاق برگزار می‌شود.
«گنج سخن»؛ ویژه برنامه پاسداشت روز فردوسی در فرهنگسرای اخلاقبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، معصومه کیانی رییس کتابخانه ابن سینا و مسئول اجرای برنامه «گنج سخن» با اشاره به این که برنامه «گنج سخن» فرصتی فراهم آورد تا علاوه بر شناساندن این شخصیت بزرگ ادبی به شهروندان زمینه حفظ این گنجینه و میراث غنی در همگان به وجود آید، گفت: در این برنامه تعدادی از شعرای معاصر از جمله «مصطفی مشایخی»، «رضا عبدالهی»، «احمد علیخانی»، «سید رضوان ابوترابی»، «غلامرضا زربانویی» و «اسماعیل امینی» اشعاری را قرائت می‌کنند.

به گفته وی، در ابتدای این مراسم که اعضای کانون‌های ادبی منطقه نیز حضور دارند ملوک سیدآبادی مدیر فرهنگی هنری منطقه چهارده و رییس فرهنگسرای اخلاق در سخنانی به تبیین جایگاه فرهنگی و تاریخی شاهنامه فردوسی در میان ایرانیان می‌پردازد و در پایان گروه موسیقی به سرپرستی بیژن خاوری قطعاتی را برای حاضرین اجرا می‌کند.

کیانی در پایان با توجه به علاقه شهروندان به برگزاری جلسات شعرخوانی گفت: آیین گشایش کانون شعر شکوفه فرهنگسرای اخلاق نیز همزمان با روز بزرگداشت فردوسی برگزار می‌شود.

فرهنگسرای اخلاق در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار واقع است.

نظر شما