پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۶
کد خبر: ۹۲۶۶۰
|
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
کتابخانه کوثر خانه فرهنگ آیه چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۸ محفل ادبی «شعر و اندیشه» را به منظور مروری بر مثنوی مولانا و معرفی گنجینه بی‌کران ادب پارسی برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محفل ادبی «شعر و اندیشه» روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ساعت ۱۸ با هدف بررسی و شرح متون ادبی نو و کهن برای واکاوی مضامین جهان شناختی، زیباشناختی، انسان‌شناختی و بررسی مضامین اخلاقی و اجتماعی این آثار در خانه فرهنگ آیه برگزار می‌شود.
 
ادبیات فارسی گنجینه‌ای بی‌کران است که به اندازه وسعت خودش به حافظه مخاطب جهانی نرسیده، بنا بر این خانه فرهنگ آیه با برگزاری سلسله محافل ادبی «شعر و اندیشه» با حضور اردشیر منصوری، نویسنده و استاد دانشگاه در صدد معرفی آثار و اندیشه‌های مفاخر ادبی ایران‌زمین است.
 
مروری بر زندگینامه، بررسی آثار و اشعار شاعران بزرگ، تفسیر متون ادبی، نحوه صحیح خواندن اشعار و همچنین پاسخگویی به سؤالات مخاطبان از سرفصل‌های مهم این محفل ادبی به شمار می‌رود.
 
در برنامه این هفته مثنوی معنوی مورد توجه قرار می‌گیرد؛ این اثر از برترین کتاب‌های ادبیات عرفانی کهن فارسی و حکمت پارسی پس از اسلام است که متن آن با هر خوانش روایت تازه‌ای برای خواننده ایجاد می‌کند، در واقع چیره‌دستی مولانا در بیان پیچیدگی‌های آفرینش و رفتار آدمی به بیانی جهان‌شمول، یکی از رازهای ماندگاری و محبوبیت او است.
 
علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به خانه فرهنگ آیه واقع در شهرک اکباتان، خیابان اصلی فاز یک، رو به روی ورزشگاه راه آهن مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۴۴۶۵۶۴۹۵ تماس بگیرند.

نظر شما