پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۸
کد خبر: ۹۲۶۸۴
|
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
جلسه نخست کارگاه هم‌اندیشی گزارش‌نویسی با حضور مدیر، معاونین، مدیران، روسای واحدها و کارشناسان مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵ روز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه در فرهنگسرای فردوس برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بیژن پورمند مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵ در این کارگاه هم‌اندیشی، ضمن اشاره به مشکلات و نواقص برخی گزارش های ارایه شده، در این زمینه اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست تبادل تجربیات همکاران و هم‌اندیشی بیشتر در ارائه روش‌های صحیح گزارش‌نویسی از برنامه‌های منطقه است، لذا انتظار داریم تمامی همکاران از این فرصت استفاده کنند و در جهت ایجاد وضعیت بهتر کوشش کنند.
  
وی با تاکید بر تهیه گزراش های جامع و مانع و بی نقص، افزود: گزارش باید به گونه‌ای طراحی شود که تمامی زوایای آشکار و پنهان برنامه را توصیف کند و اطلاعات را با ساختار منظمی در اختیار خوانندگان قرار دهد به طوری‌که حتی اگر فردی در آن برنامه حضور نداشت با خواندن گزارش به اطلاعاتی جامع دست یابد.
 
رییس فرهنگسرای فردوس با اشاره به لزوم افزایش توانایی همکاران در تهیه گزارش برنامه ها تصریح کرد: امسال، سال ارتقای کیفیت برای مراکز فرهنگی و هنری منطقه ۵ است و این مهم باید در تمامی زمینه‌ها اعم از آموزش، برنامه‌ریزی، فرهنگی هنری، اطلاع رسانی، مالی اداری و ... محقق شود تا از زمان، تلاشها، انرژی و هزینه های انجام شده، نتیجه مطلوبی بگیریم.
 
مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵ ضمن تاکید بر اهمیت آموزش و یادگیری حین خدمت سازمانی و توسعه منابع انسانی خاطرنشان کرد: طبیعتا از تمامی بخشهای منطقه از این پس برای انجام بهتر ماموریت‌هایشان انتظارات بیشتری داریم لذا، معاونت برنامه ریزی و توسعه منطقه نسبت نظارت، کنترل و معرفی عملکردهای خوب اقدام کنند تا شایستگان مورد توجه و تشویق قرار گیرند.
 
در بخشی دیگر از این کارگاه هم‌اندیشی، فرداد محمدی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منطقه ۵ با تاکید بر اهمیت، ضرورت، کارکردها و فواید تهیه گزارشهای عملکرد و مستندسازی، گفت: اصول، چارچوب و ضوابطی برای تهیه گزارش های برنامه ها و تدوین عملکرد وجود دارد که لازم است آنها را با هم مرور کنیم و با تبادل نظر و تجربه های دانشی به ارتقای دانش و مهارت هایمان بپردازیم.
 
وی حضور منظم، فعال و مشارکت همکاران منطقه را امری ضروری برای نتیجه گیری از این کارگاه دانست و ضمن تشکر از مساعدتهای مدیریت منطقه و حضور معاونین، مدیران و کارشناسان در این جلسه تصریح نمود: در این جلسه به مباحث کلی و مقدماتی شامل چیستی و چرایی برگزاری کارگاه و مطالب نظری و تئوریک پرداخته شد. در جلسات بعدی به چگونگی انجام کارها با ارایه فرمتها، آشناسازی بیشتر با سامانه ها، معرفی معیارها و شاخص ها و چارچوبها و سیاست‌ها و ضوابط تهیه گزارش برنامه های اجرا شده و نهایتا چگونگی تهیه و تدوین گزارش عملکرد خوهیم پرداخت.

در این جلسه مدیران و کارشناسان مراکز فرهنگی هنری منطقه 5 نظرها و پیشنهادات خود را در  زمینه مباحث مطرح شده ارائه کردند.
 
جلسات بعدی این کارگاه روزهای یکشنبه ۳۱ اردیبهشت و سه شنبه ۲ خردادماه از ساعت ۱۵تا ۱۷ در فرهنگسرای فردوس برگزار می شود.
نظر شما