جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۰۲
کد خبر: ۹۲۷۲۰
|
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
همزمان با سی و پنجمین سالروز آزادسازی خرمشهر خانه فرهنگ میعاد برگزار می‌کند:
خانه فرهنگ میعاد کارگاه نقاشی با عنوان «روز پیروزی» را به مناسبت سی و پنجمین سالروز آزادسازی خرمشهر در بوستان ۲۲ بهمن با مشارکت دانشکده فنی دخترانه شریعتی برگزار می‌کند.
کارگاه خیابانی «روز پیروزی» در بوستان ۲۲ بهمنبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمد استاد رحیمی رییس خانه فرهنگ میعاد با اشاره به سوم خردادماه، سی و پنجمین سالروز آزادسازی خرمشهر به عنوان یک روز ملی گفت: بنابر فرمایشات امام خمینی(ره) ما نباید فتح‌های بزرگ مانند فتح خرمشهر را از یاد ببریم.

وی افزود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز فرمودند که حماسه مقاومت و آزادی خرمشهر حادثه‌ای بی‌نظیر در تاریخ جهان محسوب می‌شود و آزادی خرمشهر را باید به عنوان یک یادبود پرافتخار میهنی گرامی بداریم.

استاد رحیمی ادامه داد: عملیات بیت المقدس یکی از عملیات‌های بزرگ محسوب می‌شود که نه تنها در دفاع مقدس بلکه در سطح جهان مورد ارزیابی قرار گرفت.

رییس خانه فرهنگ میعاد بیان کرد: حماسه سوم خرداد توانست نقشه استکباری جهانی را برهم زند و مسیر دفاع مقدس ما را تغییر داد.

وی گفت: اینک وظیفه ماست تا دستاوردهای این روز عزیز و بزرگ را به همه دنیا و به ویژه نوجوانان و جوانان خود نشان دهیم و از این رو خانه فرهنگ ورک شاپ نقاشی «روز پیروزی»  را با حضور ۵۰ هنرمند (۴۰ هنرمند از دانشجویان دانشکده و ۱۰ استاد دانشگاه در رشته نقاشی و گرافیک) از ساعت ۱۷ تا ۱۹ روز یکم خردادماه برگزار می‌کند.

در این ورک شاپ هر هنرمند دانشجو یک اثر خلق می‌کند که این آثار علاوه بر اینکه گروهی به نمایش گذاشته می‌شوند به جشنواره ‏هنر مقاومت نیز راه پیدا خواهند کرد.
 ‏
استاد رحیمی در پایان گفت: همزمان با ورک شاپ یک نمایشگاه عکس از آثار عکاسان به نام کشور با مضمون آزادسازی خرمشهر و مقاومت در معرض دید شهروندان قرار خواهد گرفت.

نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار، جهاد و شهادت از جمله اهداف برگزاری این برنامه است. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ تلفن‌:۵۵۵۲۰۷۰۸ تماس بگيرند. 

نظر شما