پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۰
کد خبر: ۹۲۷۶۱
|
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
خانه فرهنگ میعاد کارگاه نقاشی با عنوان «روز پیروزی» را به مناسبت سی و پنجمین سالروز آزادسازی خرمشهر در بوستان ۲۲ بهمن با مشارکت دانشکده فنی دخترانه شریعتی برگزار کرد.
هنرمندان جوان فتح خرمشهر را به تصویر کشیدندبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۹ درباره اهداف برگزاری این کارگاه هنری گفت: فتح خرمشهر فتح خاك نيست، فتح ارزش‌های اسلامی است. خرمشهر شهر لاله‌های خونين است. خرمشهر را خدا آزاد كرد. از همین روی در این ورک شاپ هنری تلاش شد تا بطن و مفهوم این پیروزی به تصویر کشیده شود.
 
سعید رنجبریان ادامه داد: فتح خرمشهر (سوم خرداد ۱۳۶۱) در تاريخ جنگ ايران و عراق از اهميت ويژه‌ای برخوردار است. او توضیح داد: خبر آزادی خرمشهر آن چنان شگفت‌آور بود كه در سراسر ميهن اسلامی ما مردم را به وجد آورد.
 
رییس فرهنگسرای مهر گفت: با اعلام خبر فتح خرمشهر مردم ايران بسان خانواده‌ای بزرگ كه فرزند از دست رفته خود را باز يافته است، اشكهای شادی و شعف خود را نثار روح شهدای حماسه‌آفرين صحنه‌های شورانگيز اين نبرد كردند.
 
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۹ تاکید کرد: براي پی بردن به عظمت اين نبرد حماسی كافی است بدانيم كه نيروهای متجاوز عراق پيش از نبرد سرنوشت ساز رزمندگان ما برای آزادی خرمشهر در اطلاعيه‌ای به نيروهای خود دستور داده بودند كه دفاع از خرمشهر را به منزله دفاع از بصره، بغداد و تمام شهرهای عراق محسوب دارند.

او گفت: همچنين تجهيزات و امكانات دفاعی دشمن در اين منطقه نشان می‌داد كه عراق خرمشهر را به عنوان نماد پيروزي خود در جنگ به حساب آورده و قصد داشته است به هر قيمت،‌ اين شهر را در تصرف نيروهای خويش نگهدارد.

او تاکید کرد: سوم خرداد يك حماسه ملی است؛ اگر حضور ملت در صحنه جبهه های دفاع نبود، نه حماسه آن پيروزی تحقق می‌يافت و نه حماسه حضور مردم در جشن پس از پيروزی. لذا به حق می‌توان گفت پاسداشت فتح خرمشهر در گرو پاسداشت حضور مردمی در همه صحنه‌هاست.

در این کارگاه نقاشی که از طرف مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۹، خانه فرهنگ میعاد و دانشکده فنی دخترانه شریعتی برگزار شد، ۵۰ اثر هنری به تصویر کشیده شد که قرار است به صورت یک نمایشگاه در معرض دید شهروندان قرار بگیرد.

نظر شما