سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۰۸
کد خبر: ۹۲۷۸۲
|
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، به همراه ابوالفضل درخشنده استاد داستان نویس از خانواده شهید مجید عتیقی نژاد به خاطرات مادر آن شهید از سوی فرهنگ‌سرای سرو پرداخته شد.
خاطرات فرمانده عتیق از شهید مجید عتیقی نژاد/////به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ فرهنگ‌سرای سرو همزمان با فرا رسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و روز ایثار و مقاومت، برنامه ویژه‌ای با هدف تقدیر از خانواده شهید مجید عتیقی نژاد، از شهدای منطقه ۶،  ظهر سه شنبه ۲ خرداد ماه در منزل خانواده شهید عتیقی نژاد برگزار شد.
 
خانواده شهید عتیقی نژاد خواهر شهید از خاطرات شهید و زمان جنگ صحبت کردند. خواهر شهید با یادآوری و تعجب از اینکه برادری به آن سن و سال که تا چندی پیش برای بیرون رفتن می‌ترسیده و همیشه باید کسی دنبال ایشان می‌رفته چگونه در آن زمان اینقدر بی‌باکانه با آن سن کم تنفگ بدست گرفته و به دل دشمن می‌زده، گفت: نمی‌دانم امام راحل چه به گوش این جوانان گفتند که این چنین به دلشان نشست و ترس را فراموش کردند و چون شیران به دشمن تازیدند. سپس مادر بزرگوار شهید یا همان فرمانده عتیق دوران جنگ در اندیمشک، از دلاوری‌ها و گوشه‌ای از زحماتی که در دوران جنگ کشیده بودند و از خاطراتشان سخن گفتند و به زیبایی فضای آن دوران و خاطرات فرزند دلبندشان را بدون کاستی یادآور شدند.
 
وی در بیان خاطراتش گفت: که فرزندم همیشه می گفت که من در جبهه حمال هستم و هیچ وقت به سِمتی که در جبهه داشتند وقعی ندادند و فروتنانه در مقابل خدا و مردم شربت شهادت را نوشیدند و به لقا الله پیوستند جایی که متعلق به ایشان بود. 

فرمانده عتیق از آخرین دیدار با شهید عتیقی نژاد گفت: ایشان وصیت کرده بود بعد از پروازشان همه اهل خانواده آرامش داشته باشند و شیون نکنند چرا خواسته حقیقی ایشان رضایت پروردگار بوده و همین طور به حجاب تاکید فراوان کرده بودند. رفتنشان داغی بزرگ بر دل فرمانده عتیقی گذاشته بود که تمام زندگیش را وقف خدمت به مردم و خدمت در پشت جبهه کرده بود و در کنار آقا مجید بزرگوار آنچه از جان و مال داشت در طبق اخلاق قرار داده بود. 

شهید مجید عتیقی نژاد، یکی از شهدای سرافراز جنگ تحمیلی است که در دوران جنگ به همراه خانواده خود در اندیمشک زندگی می‌کردند و مادر و سایر اعضای خانواده در آن زمان به عنوان بسیجی در پشتیبانی جبهه فعالیت داشتند و شهید عتیقی نژاد در عملیات والفجر ۱۰ در اثر حمله شیمیایی در منطقه حلبچه به شدت مجروح شد و سرانجام در روز اول فروردین ماه ۱۳۶۷ ماه مبارک شعبان که مصادف بود با تولد امام حسین (ع) به آرزوی دیرینه خود که همان فوز عظیم شهادت بود نائل گردید.



نظر شما